آخرین خبرهااجتماعیاسلایدرخبر داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد؛ بستری شدن ۱۰۴ بیماری جدید کرونایی در گیلان | موج سوم پاندمی کرونا در گیلان آغاز شد

کرونارئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از بستری ۱۰۴ بیماری مبتلا به کووید ۱۹ در گیلان خبر داد و گفت: متأسفانه برخی از مردم نسبت به هشدارهای متولیان سلامت بی‌توجه‌اند.

ارسلان سالاری با اشاره به افزایش شمار مبتلایان به بیماری کرونا اظهار کرد: متأسفانه علی‌رغم هشدارهای مکرر متخصصان و متولیان حوزه سلامت مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برخی از مردم همچنان نسبت به این هشدارها بی‌توجه‌اند.

وی با بیان اینکه ویروس منحوس و متقلب کرونا به گفته کارشناسان دارای جهش‌های شده و سرعت انتشار آن نیز بیش‌ازپیش است، افزود: آمارها نشان از سیر صعودی مجدد ویروس کرونا در گیلان خبر می‌دهد و نمودارها نشان داده موج سوم پاندمی کرونا در گیلان در حال شکل‌گیری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان با بیان اینکه تاکنون ۳۸۹ بیمار در کل بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۴ بیمار جدید در بیمارستان‌های استان بستری‌شده‌اند.

سالاری با اشاره به اینکه در پی افزایش شمار مبتلایان به بیماری کرونا، تعداد فوتی‌ها نیز در گیلان به شکل قابل‌توجهی افزایش‌یافته، بیان کرد: متأسفانه با فعال‌تر شدن ویروس کرونا در استان و شیوع آن تعداد بستری‌ها به‌صورت صعودی در حال افزایش و تعداد ترخیصی‌ها نیز از مراکز بیمارستانی در حال کاهش است.

وی در پاسخ به اینکه آیا بیمارستان‌های خصوصی نیز بیمار کرونایی پذیرش می‌کنند، افزود: مراکز خصوصی همچون گذشته یاور بخش دولتی هستند و در حال حاضر ۲۹۹ تن از گیلانی‌ها در بیمارستان‌های دولتی استان و ۹۰ تن دیگر در بیمارستان‌های خصوصی پذیرش‌شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با بیان اینکه کادر پزشکی و پرستاری استان پس از هشت ماه تلاش بی‌وقفه خسته شده و نیازمند همراهی بیش‌ازپیش مردم هستند، گفت: مردم گیلان همچون گذشته که همراهی بسیار خوبی در جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشتند باید با پرهیز از ترددهای غیرضروری، استفاده از ماسک و همچنین شستن مرتب دست‌ها به کادر سلامت در مهار این ویروس متقلب کمک کنند.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا