آخرین خبرهااستان ها

از وزارت ورزش و جوانان در خصوص جوانان هیچ عملکرد مثبتی ندیدیم/ فقط در فوتبال دلارهای مفت را به مربیان خارجی می دهند

امام جمعه انزلی:

تدبیرشرق/امام‌جمعه انزلی با بیان اینکه ما از وزارت ورزش و جوانان در خصوص جوانان هیچ عملکرد مثبتی ندیدیم، گفت: در خصوص جوانان نه طرح مناسبی دیدیم نه هیچی چیز دیگری و فقط در بخش ورزش و بخش فوتبال دلارهای  مفت را به مربیان خارجی می‌دهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالجواد شمس‌الدین در آئین خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر با اشاره به در پیش بودن شهادت امام حسن عسگری و آغاز و امامت حضرت ولی‌عصر اظهار کرد: با اینکه کوتاه‌ترین زمان امامت در زمان امام حسن عسکری بوده اما اقدام‌های بزرگی انجام داده‌اند که یکی از مهم‌ترین موارد آن می‌توان آماده نمودن جامعه برای عصر ظهور دانست.

وی با بیان اینکه طبق فرازی از امام عسگری در عصر ظهور کسانی که به حضرت ولی‌عصر اعتقاد و ایمان داشته باشند از هلاک شدن نجات پیدا می‌کنند، افزود: نباید طولانی بودن غیبت سبب شود که از اعتقاد به امام زمان منصرف شویم و می‌بایست تقویت بنیه فکری و ایمانی را در زندگی‌مان لحاظ کنیم.

امام‌جمعه انزلی اعتقاد عملی داشتن به ظهور حضرت ولی‌عصر را از اعتقاد نظری مهم‌تر دانست و تصریح کرد: این بدان معناست که ما معتقد باشیم که امام عصر حاضر است و اگر ما ظهور حضرت را ببینیم چگونه زندگی می‌کنیم همان‌طور در عصر غیبت هم همین‌گونه باشیم.

شمس‌الدین با اشاره به فراز دیگری از امام عسکری، خداوند به انسان‌های مؤمن توفیق می‌دهد که برای تعجیل در فرج دعا کنند، گفت: صرفاً فقط با دعا کردن نمی‌توان انتظار اجابت داشت بلکه می‌بایست مؤمنین درخواسته خود تلاش کنند و در آن مسیر گام بردارند.

وی با تأکید بر اینکه اولین کار لازم برای نجات جامعه در عصر غیبت را تربیت نسل زمینه‌ساز ظهور دانست، افزود: توجه به تربیت جوان و نوجوان یک اصل است و همچنین تولد و فرزند آوری نیز مکرر در دین ما توصیه‌شده که متأسفانه رشد جمعیت در کشور ما روزبه‌روز در حالت نزولی است.

امام‌جمعه انزلی از وظایف دیگری را که در تربیت نسلی که قرار است زمینه‌ساز ظهور باشد را تلاش در جهت اعتقادی و فکری آن‌ها برشمرد و بیان کرد: متأسفانه در جامعه ما در این اصل عقب هستیم درصورتی‌که می‌بایست قبل از اینکه دشمنان، فضای فکری و دینی جوانان را اشغال کند ما آن‌ها را برای مقابله با افکار مسموم شده توسط دشمن مجهز می‌کردیم.

شمس‌الدین با بیان اینکه تک‌بعدی بودن در بخش‌های مختلف زندگی جامعه توصیه دین نیست، تصریح کرد: خداوند دو ماه فرصت عزاداری و مجالس عزا را به ما داد و ما خودمان را هیچ‌گاه از این نعمت محرم نساختیم اما اکنون ربیع است و وقت جشن و سرور در جامعه می‌باشد و نباید گذاشت در جامعه اسلامی فقط برای عزاداری وقت و هزینه گذاشته شود.

وی با تأکید بر اینکه دین فقط به ما گریه کردن را نمی‌گوید، بلکه جشن و سرور هم نیاز جامعه اسلامی است، گفت: ما این نقصان را در جامعه خودداریم که هیئت‌های مذهبی فقط مخصوص دهه محرم است و در ولادت‌ها و جشن‌ها فعالیت چشمگیری ندارند، همان‌طور که در چهارچوب مقررات کرونا عزاداری برگزار شد در چهارچوب مقررات کرونا نیز برای شادی مردم باید برنامه‌ریزی کرد.

امام‌جمعه انزلی یکی دیگر از ویژگی‌هایی که باید در تربیت نسل منتظر امام زمان لحاظ شود را تطابق زندگی آن‌ها با معصومین دانست و بیان کرد: متأسفانه در ازدواج‌ها نگاه بسیار سختگیرانه ای وجود دارد، کجای زندگی معصومین در ازدواج‌ها این‌قدر سختگیرانه انجام داده‌اند، کجای دین گفته که داشتن شغل از شرایط اصلی ازدواج است؟

شمس‌الدین با بیان اینکه ما از وزارت ورزش و جوانان در خصوص جوانان هیچ عملکرد مثبتی ندیدم، افزود: در خصوص جوانان نه طرح مناسبی دیدیم نه هیچی چیز دیگری و فقط در بخش ورزش و بخش فوتبال دلارهای را مفت به مربیان خارجی می‌دهند، آن‌ها هم‌پشت سر هم شکایت می‌کنند و با یک جریمه سنگین‌تر بازهم به آن‌ها دلار می‌دهیم و برای بخش‌های مختلف ورزشی هیچ برنامه‌ریزی نمی‌کنیم.

وی با اشاره به ساختن مدارس خیرین در نقاط محروم و غیر محروم بیان کرد: نیاز به مدرسه‌سازی داریم خصوصاً در نقاط محروم اما برای جاهایی که مدرسه هست مدام مدرسه می‌سازیم اما حاضر نیستیم برای یک زوج تازه‌جوان اتاقی بسازیم، اگر به مشکلات ازدواج نپردازیم در آن مدارس هم کسی برای درس خواندن نمی‌آید.

امام‌جمعه انزلی داشتن شغل در جامعه اسلامی را از دستورات دینی برشمرد و گفت: انسان‌ها نباید در جامعه اسلامی بیکار باشند، اما این فرهنگ غلط که همه می‌خواهند مدیرکل بشوند می‌بایست اصلاح شود و همه‌ شغل‌ها حتماً سرمایه بزرگی نمی‌خواهد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا