آخرین خبرهااستان ها

قره‌باغ جزئی از خاک اسلام است | برای ما ترامپ دیوانه یا بایدن فرقی ندارد!

امام جمعه آستارا؛

امام جمعه آستارا با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: برای ما ترامپ دیوانه و جو بایدن هیچ فرقی ندارد.

تدبیرشرق/نماز جمعه این هفته شهرستان مرزی بندر آستارا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به امامت حجت الاسلام حافظ‌نیا امام جمعه شهرستان برگزار شد.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه اول با اشاره به فرمایش امام حسن عسگری (ع) در باب توصیه به مومنان گفت: ایشان مومنان را به تقوای الهی و پرهیز از محرمات سفارش می‌کردند.

حجت الاسلام کاظم حافظ‌نیا تلاش انسان برای خدا را باعث زیبایی و توسعه جامعه دانست و تصریح کرد: علت بسیاری از مشکلات امروز انسان‌ عدم تلاش برای جلب رضایت خداوند است.

وی، صداقت در گفتار را به فرمایش امام حسن عسگری علیه السلام راه حل بسیاری از مشکلات دانست و بیان کرد: صداقت در گفتار به معنای بیان حق و حقیقت است و شماتت، تمسخر و این قبیل اعمال انسان را از صداقت در گفتار دور می‌کند.

حافظ نیا با اشاره به سفارش امام حسن عسگری علیه السلام به امانت داری گفت: انسان مومن، امانتداری را به عنوان یک اصل مهم انسانیت شمرده و هیچ زمانی آن تعهد خود را زیر پا نمی‌گذارد.

باید گردن گردن‌کشان شکسته شود

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم امنیت، آسایش و نظم جامعه را در گرو مجاهدت‌های شبانه‌روزی نیروهای انتظامی دانست و گفت: ایثارگری‌های دلاورمردان مرزبانی در سراسر مرزهای کشور بر هیچکس پوشیده نیست و همه ما مدیون این عزیزان هستیم.

حافظ نیا نیروی انتظامی را ایجادکننده و حافظ امنیت در جامعه دانست و تصریح کرد: مردم هم باید نهایت همکاری و همراهی را با فرزندان خود داشته باشند، چون پلیس خواستار برخورد با مردم خود نیست و در صورت رعایت و محافظت مردم نیاز به کلانتری و دادگاه نخواهد بود.

خطیب جمعه آستارا با تاکید بر برخورد با هنجارشکنان توسط پلیس گفت: نباید خللی در امنیت و آسایش مردم به وجود بیاید و باید گردن گردن‌کشان و متجاوزان جان و مال و نوامیس مردم شکسته شود.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی با رعایت قانون و حفظ حرمت افراد قدرتمندانه با هنجارشکنان جامعه برخورد می‌کند و این افراد نباید احساس امنیت کنند.

حافظ نیا با اشاره به سالروز شهادت امام حسن عسگری علیه السلام در روز یکشنبه چهارم آبان مصادف با هشتم ربیع الاول گفت: همه مساجد در این روز برنامه عزاداری را با حضور نمازگزاران و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهند کرد.

وی با اشاره به ششم آبان دهم ربیع الاول سالروز ازدواج حضرت محمد (ص) و حضرت خدیجه (س) گفت: برکت و نسل پاک دنیای اسلام از وجود ایشان است و همه مومنان باید از محبت و صمیمیت این دو عزیز الگو بگیرند.

حافظ نیا با اشاره به پنج شنبه هشتم آبان مصادف با ۱۲ ربیع الاول سالروز ولادت نبی اکرم اسلام (ص) به روایت اهل سنت و آغاز هفته وحدت گفت: وحدت شیعه و سنی دشمن را اذیت می‌کند و تمام تلاش دشمن برای آسیب به این وحدت است، اشخاصی که به اختلافات شیعه و سنی دامن می‌زنند به فرموده رهبر معظم انقلاب مزدور هستند.

وی ادامه داد: جامعه امروز نیاز به وحدت به خصوص وحدت دینی دارد.

قره‌باغ جزئی از خاک اسلام است

امام جمعه آستارا با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: برای ما ترامپ دیوانه و جو بایدن هیچ فرقی ندارد، اهداف و سیاست‌های آن‌ها در قبال جمهوری اسلامی یکی بوده و تنها روش آن متفاوت است و هدف آنها براندازی نظام جمهوری اسلامی است.

حافظ نیا با اشاره به کسانی که حل مشکلات کشور را در انتخابات آمریکا می‌دانند، گفت: نباید نگاه ما به انتخابات آمریکا باشد، علاج مشکلات ایران در داخل کشور است و ترامپ و بایدن تنها به فکر منافع خود هستند.

وی ادامه داد: کاش برخی افراد در داخل کشور مثل جو بایدن برای آمریکا، برای رهبری و نظام عرق و تعصب داشتند.

حافظ نیا با اشاره به جنگ جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره‌باغ گفت: قره‌باغ جزئی از خاک اسلام است و شکی در اشغال شدن آن نداریم.

وی ادامه داد: راه حل این جنگ و خونریزی نیست، رژیم صهیونیستی و آمریکا از آن منفعت می‌برند و گزینه پیشنهادی جمهوری اسلامی برای حل این جنگ با حفظ تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان از طریق سازش و مذاکره است.

حافظ نیا با تاکید بر اینکه قره باغ باید به جمهوری آذربایجان برگردد، گفت: جنگ در این شرایط به نفع کشورهای منطقه نیست و ورود گروه‌های تروریستی سوریه در این جنگ خطر بسیار بزرگی است.

وی با اشاره به شیطنت ترکیه در ورود تروریست‌ها به جنگ، گفت: حضور اینها برای آینده منطقه خطرناک بوده و باید فوراً از منطقه حضورشان پاک شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا