آخرین خبرهااستان هااسلایدر

تکمیل و بهره برداری ۶۳ پروژه زیربنایی و مهم در مرکز و شهرستان های گیلان

استاندار در نشست با مجمع نمایندگان گیلان عنوان کرد؛

تدبیرشرق/استاندار گیلان با اشاره به برگزاری جلسات مشترک با نمایندگان مردم استان در مجلس به طور مستمر، استفاده حداکثری از عوامل و مولفه‌های اثرگذار در توسعه استان را امری عنوان کرد که همواره مورد توجه است و گفت: تکمیل و بهره‌برداری ۶۳ پروژه زیربنایی، در حوزه‌های مختلف عمران و آبادانی استان در مرکز و شهرستان‌های گیلان در دستور کار قرار دارد.

ارسلان زارع در نشست با مجمع نمایندگان استان اظهار داشت: همواره استفاده حداکثری از همه عوامل و مولفه‌های اثرگذار در توسعه استان مورد توجه بوده که در این میان به یقین نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی یکی از ظرفیت‌های تاثیرگذار در اعتلای استان محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به برگزاری مستمر جلسات مشترک با نمایندگان مردم استان در مجلس و بحث و بررسی در خصوص حل مسائل و مشکلات استان گفت: یکی از موضوعاتی که در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت، تکمیل و بهره برداری ۶۳ پروژه زیربنایی و مهم در مرکز و شهرستان‌های گیلان است.

استاندار گیلان ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، امیدواریم بخش قابل توجهی از این تعداد پروژه در دهه فجر امسال و باقیمانده آن تا خردادماه سال آتی به بهره برداری برسد.

زارع تصریح کرد: این پروژه‌ها در حوزه‌های مختلف عمران و آبادانی استان و بخش‌های زیرساختی همچون آب، برق، راه، نوسازی مدارس و عمران شهری است.

وی یادآور شد: دو نفر از نمایندگان استان در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی حضور دارند و انتظار می‌رود تعدادی از نمایندگان استان هم در کمیسیون تلفیق حضور داشته باشند.

به گفته زارع؛ حضور آنان هنگام بررسی بودجه سال آینده می‌تواند تاثیرگذار باشد ضمن آنکه برخی از پروژه‌های مهم عمرانی گیلان از ردیف‌های ملی تامین اعتبار می‌شوند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان: می‌کوشیم سهم بیشتری در کمیسیون تلفیق مجلس به دست آوریم

احمد دنیامالی رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز بیان داشت: یکی از موضوعاتی که در جلسه امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت؛ عملکرد بودجه‌ای استان در سالجاری و نیز بودجه سال آینده است.

وی ادامه داد: بودجه سال آینده بر اساس عملکرد سال‌جاری، هم در سازمان برنامه و بودجه و هم در مجلس شورای اسلامی تدوین می‌شود.

وی با اشاره به حضور دو نفر از نمایندگان استان در کمیسیون تلفیق مجلس تصریح کرد: تلاش نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی این است که سهم بیشتری در این کمیسیون را جهت نهایی کردن بودجه به دست آوریم.

به گفته دنیا مالی؛ بررسی مسائل استان نشان می‌دهد که در برخی کارکردها و بخش‌ها جذب بودجه در سطح قابل قبولی صورت گرفته اما در برخی دیگر از جمله حوادث غیرمترقبه، باید عملکردی بهتر داشته باشیم.

وی افزود: یکی از بخش‌های مهم که باید در بودجه سال جاری با جدیت پیگیری شود؛ تکمیل آزادراه قزوین – رشت، تکمیل راه آهن رشت – انزلی و رشت – آستارا و نیز تکمیل پروژه کمربندی انزلی است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان پسماند را از دیگر موضوعات مهم استان عنوان کرد که باید نسبت به مدیریت آن توجه و تلاشی جدی صورت گیرد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا