آخرین خبرهااسلایدربین المللخبر داغ

ادامه جنگ قره باغ؛ علی اف: انتقام حمله به «گنجه» را می‌گیریم | شهر فضولی تحت کنترل ارتش آذربایجان درآمد

جنگ قره باغرئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در پیامی هشدارآمیز گفت که انتقام حمله ارمنستان به شهر «گنجه» را خواهند گرفت و از طرف دیگر باکو از ساقط شدن جنگنده «سوخو-۲۵» ایروان خبر داد.

در پی انتشار گزارش‌هایی از حمله نیروهای مسلح ارمنستان به شهر «گنجه» جمهوری آذربایجان و کشته شدن دستکم ۱۲ نفر و زخمی شدن بیش از ۴۰ نفر دیگر، «الهام علی اف» رئیس‌جمهور باکو هشدار داد که از ایروان انتقام خواهند گرفت.

خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» در این خصوص گزارش کرد، به دنبال هشدار علی اف به گرفتن انتقام از ارمنستان به دلیل حمله به گنجه، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از ساقط کردن یک جنگنده «سوخو-۲۵» ایروان خبر داد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای در خصوص اعلام کرد: «در تاریخ ۱۷ اکتبر (۲۶ مهرماه) در ساعت ۱۱:۱۱ صبح، نیروهای پدافند هوایی (جمهوری) آذربایجان، یک فروند جنگنده سوخو-۲۵ نیروهای مسلح ارمنستان را که قصد حمله به مواضع ارتش (جمهوری) آذربایجان در منطقه جبرئیل داشت، ساقط کرد».

از طرف دیگر، علی اف در اظهاراتی مدعی شد که ارتش جمهوری آذربایجان، کنترل شهر «فضولی» در قره باغ کوهستانی را به دست گرفته است.

رئیس‌جمهور آذربایجان امروز طی سخنانی گفت: «شهر فضولی تحت کنترل ارتش (جمهوری) آذربایجان درآمده است».

وی همچنین مدعی شد که نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان شماری از روستاها در منطقه فضولی را نیز «آزاد» کرده است.

از صبح امروز گزارش هایی در خصوص ازسرگیری تنش‌ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره باغ کوهستانی منتشر شد و همانطور که مقام‌های قره باغ از وقوع انفجارهایی در شهرهای «استپاناکرت» و «شوشی» و زخمی شدن دستکم دو نفر خبر دادند، مقام‌های باکو نیز از کشته شدن دستکم ۱۲ نفر و زخمی شدن بیش از ۴۰ نفر دیگر در حمله موشکی نیروهای مسلح ارمنستان به شهر گنجه خبر دادند.

دور جدیدی از تنش‌ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در تاریخ ۲۷ سپتامبر (۶ مهرماه) در خصوص منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی آغاز شد و دو طرف یکدیگر را به حمله به قلمروهایشان متهم می‌کنند و این درگیری‌ها تا امروز ادامه داشته است و جمهوری آذربایجان تأکید کرده است که ارمنستان باید از منطقه قره باغ خارج شود.

علیرغم آنکه ایروان و باکو طی یک نشست سه‌جانبه میان وزرای خارجه روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مسکو توافق کردند از ۱۲:۰۰ ظهر ۱۰ اکتبر به وقت محلی (۱۲:۳۰ ظهر ۱۹ مهرماه به وقت تهران) برای اهداف انساندوستانه آتش‌بس کنند اما درست ساعاتی قبل و بعد از اجرای توافق، دو طرف یکدیگر را به نقض توافق آتش‌بس و حمله به قلمروهای مقابل متهم کردند.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا