آخرین خبرها

افتتاح اولین آزادراه آذربایجان غربی ظرف یک ماه آینده

افتتاح اولین آزادراه آذربایجان غربی ظرف یک ماه آینده

استان‌ها > آذربایجان غربی – مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از افتتاح قریب الوقوع اولین آزادراه استان خبرداد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، داریوش نصر  عصر امروز در آخرین نشست شورای اداری اش حضور یافته بود با اشاره به پرداخت بخش اعظمی از بدهی پیمانکاران گفت: با تلاش هایی که طی این مدت و بخصوص در سال گذشته صورت گرفت میزان بدهی به پیمانکاران از ۴۲۵میلیارد تومان به ۱۰۱ میلیارد تومان کاهش یافت که حرکتی بی نظیر در وجود مشکلات مالی بود.
وی به تعیین تکلیف و اتمام بسیاری از پروژه های نیمه تمام نیز اشاره و افزود:هم اکنون از نزدیک به ۱۱۰۰ پروژه نیمه تمام استان، تنها ۲۸۶ پروژه باقی مانده است.
نصر هدفش در این مدت را برنامه ریزی برای رسیدن آذربایجان غربی به رتبه ۸ کشور در حوزه راه بیان و اضافه کرد: بزودی اولین آزادراه استان بطول ۴۰ کیلومتر ظرف یک ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید و ما در ابتدای حضور برای رسیدن به رتبه ۸ کشور در سال ۱۴۰۰ بنا نهادیم درحالیکه همینک در بخش بزرگراه‌ها، استان رتبه نازل ۲۲ ام را دارد.
وی همچنین افزود: بحث مطالعات راه آهن سریع السیر ارومیه-تبریز و بزرگراه نقده-پیرانشهر-تمرچین و بهسازی راه خوی-قطور و رازی صورت گرفته و بزودی اجرای آنها آغاز خواهد شد ضمن اینکه تا پایان شهریور ماه، ۹۵ درصد و تا پایان سال تمام مساکن مهر استان به بهره برداری خواهد رسید.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی تصریح کرد: طرح تفضیلی ۳ منطقه ارومیه انجام شده و ۲ منطقه دیگر نیز بزودی انجام و تقدیم شهرداری ارومیه میشود.
نصر با تشکر از مسئولین ارشد استانی با گفتن قطعه شعر “ستوده باد خدایی که بی دلیل دوست میدارد و بی منت می بخشد” از مسئولیتش خداحافظی کرد.

۴۶

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا