آخرین خبرهااسلایدربین المللخبر داغ

رای‌گیری زودهنگام انتخابات ۲۰۲۰ / بیش از ۱۰ میلیون آمریکایی تاکنون رای داده‌اند

انتخابات ۲۰۲۰با آغاز انتخابات زودهنگام در آمریکا تاکنون بیش از ۱۰ میلیون آمریکایی آراء انتخاباتی خود را در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا به صندوق‌های رای ریخته‌اند. این میزان از آراء با توجه به شیوع ویروس کرونا و اینکه رای گیری بصورت ایمیل یا پست صورت می گیرد، نسبت به انتخابات ۲۰۱۶ میلادی شمار بالایی را نشان می دهد.

به گزارش تدبیرشرق، خبرگزاری رویترز نوشت: بنابر بررسی های صورت گرفته تا دوشنبه شب حدود ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار آرای زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری۲۰۲۰ آمریکا اخذ شده است. این میزان از آراء با توجه به شیوع ویروس کرونا و اینکه رای گیری بصورت ایمیل یا پست صورت می گیرد، نسبت به انتخابات ۲۰۱۶ میلادی شمار بالایی را نشان می دهد.

بنابر منابع اطلاعات انتخاباتی دانشگاه فلوریدا تا دوشنبه نزدیک به ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار آمریکایی در انتخابات زود هنگام آرای خود را داده اند.

بنابراین گزارش این آراء مربوط به پنج ایالت، مینه سوتا، داکوتای جنوبی، ورمونت و ویسناکسین می باشد که رای دهندگان آمریکایی در رای گیری زودهنگام شرکت کرده اند.

رویترز نوشت: بررسی های به عمل آمده نشان می دهد این تعداد از آرای اخذ شده از این پنج ایالت در مقایسه با چهار سال گذشته که تا ۱۶ اکتبر ۲۰۱۶ درکل یک میلیون و ۴۰۰ هزار آمریکایی آرای خود را به صندوق انداخته بودند، ۲۰ درصد افزایش نشان می دهد.

تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا از ۸ میلیون عبور کرد

پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا که قرار است در ۳ نوامبر ۲۰۲۰ – ۱۳ آبان ۱۳۹۹ – برگزار شود به یکی از بی سابقه ترین انتخابات در تاریخ آمریکا بدل شده است.

بحران همه گیری ویروس کرونا که اکنون از هشت میلیون نفر مبتلا عبور کرد شمار جان باختگان آن نیز ۲۲۰ هزار نفر نیز گذشت، کارشناسان و ناظران داخلی آمریکا آنرا متوجه سوء مدیریت دونالد ترامپ دانسته اند، فردی که بعنوان رئیس جمهوری آمریکا همه گیری این ویروس در این کشور را بی اهمیت می خواند خود در یازدهم مهرماه درپیام توئیتی از ابتلای خودو همسرش به کووید-۱۹ خبر داد.

اکنون وی با زیر پا نهادن تمامی شیوه نامه های بهداشتی در آمریکا بعنوان یک فرد ناقل به ویروس کرونا، کارزار انتخاباتی خود را از روز دوشنبه با رفتن به فلورید ازسرگرفت، این درحالی است که پزشکان کاخ سفید ادعا می کنند ترامپ دیگر ناقل کووید-۱۹ نیست.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا