آخرین خبرهااستان ها

دوره های آموزشی صنایع دستی در منطقه آزاد انزلی برگزار شد

گامی دیگر در راستای توانمندسازی جوامع محلی

تدبیرشرق/در سال جهش تولید، معاونت فرهنگی، اجتماعی،گردشگری سازمان اقدام به برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی در مسجد روستای گلشن نمود.

براین اساس دوره آموزشی فوق در راستای اجرای تفاهم نامه این سازمان با سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برپا شد و مدرسین دوره فوق فنون و روش های جدید طراحی و ساخت صنایع دستی با محوریت حصیر را به صورت رایگان به شرکت کنندگان آموزش دادند.

بنابراین گزارش به شرکت کنندگان دوره آموزشی فوق گواهی نامه حضور از سوی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اعطاء می شود و در عین حال به منظور حمایت از آموزش دیدگان دوره فوق در قالب تفاهم نامه سازمان با صندوق کارآفرینی امید تسهیلات بانکی کم بهره با سود چهار درصد پرداخت می شود.

تکمیل کننده برنامه آموزشی و حمایتی سازمان منطقه آزاد انزلی به منظور توانمندسازی جوامع ملی، خرید تضمینی محصولات تولید شده است، طرحی که براساس آن صنایع دستی که توسط هنرمندان و افراد آموزش دیده چنین دوره هایی با بازاریابی سازمان به درآمدزایی و فروش ختم می شود.

گفتنی است اجرای طرح آموزشی فوق به عنوان پایلوت حمایت از مشاغل بومی و محلی در سطح استان در دستور کار این سازمان قرار گرفته و براساس آن بسته های حمایتی،تشویقی و آموزشی مرتبط با صنایع دستی و دیگر مشاغل در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و افزایش توانمندی های اشتغالزایی و صادراتی با تکیه بر توانمندی های جوامع محلی به اجرا درمی آید.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا