آخرین خبرهااجتماعیاسلایدرخبر داغ

طرح سلامت حیوانات توسط شهرداری لاهیجان اجرا می شود

سلامت حیواناتمعاون خدمات شهری شهرداری لاهیجان از اجرای طرح سلامت حیوانات توسط شهرداری لاهیجان خبر داد.

به گزارش تدبیرشرق،امین رشیدی نژاد در گفت و گویی افزود: در فاز نخست این طرح سگ های بدون صاحب به منظور ساماندهی جمع آوری شده و با همکاری اداره دامپزشکی پس از واکسیناسیون، انگل زدایی و عقیم سازی و اطمینان از سلامت بهداشتی، پلاک کوبی می شوند.
وی اضافه کرد: در مرحله آخر، سگ های پلاک کوب شده در سطح طبیعت رها خواهند شد و این گونه سگ ها بدلیل اطمینان از بهداشت آنان دیگری خطری برای شهروندان نخواهند داشت.
معاون خدمات شهری شهرداری لاهیجان افزود: هم اکنون تعداد 10 قلاده از این گونه سگ ها با پلاک مخصوص رها سازی شده اند.
رشیدی نژاد اضافه کرد: تمام هزینه های نگهداری سگ های ولگرد اعم از تامین تغذیه، درمان، دارو، واكسن، عقیم سازی و انگل زدایی در پناهگاه اختصاصی توسط شهرداری لاهیجان پرداخت می شود.
وی عقیم‌سازی را یک راهکار مناسب و مؤثر در کنترل تعداد این حیوانات عنوان کرد و افزود: سگ‌های عقیم شده دارای پلاک بر روی گوش بوده و از این طریق قابل شناسایی هستند و با اقدامات انجام گرفته،شهروندان دیگر نگران بیماری این سگ ها نباشند.
وی با بیان اینکه در این روش حیوانات آزار نمی‌بینند، یکی از خطرات ناشی از افزایش سگ‌های ولگرد را بیماری‌زایی آنان عنوان کرد و افزود: بیماری هاری از جمله بیماری های مشترک بین انسان و سگ است که با کنترل سگ‌های ولگرد می‌توان از سرایت آن جلوگیری کرد.
معاون خدمات شهری شهرداری لاهیجان افزود: شهرداری لاهیجان از سال گذشته پس از تماس های شهروندان با تلفن ۱۳۷ در مورد افزایش سگ های بدون صاحب در سطح شهر، با تدابیر اندیشیده شده مکانی در بلوار حکیم زاده لاهیجان را برای نگهداری این گونه سگ ها تدارک دید.
وی اضافه کرد: در این مکان پس از زنده گیری سگ ها، اقدامات لازم برای حمایت و اقدامات بهداشتی در حال انجام می باشد.

/اداره ارتباطات و اموربین الملل شهرداری لاهیجان

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا