آخرین خبرهااستان ها

تولید دستگاه ضدویروس تحولی در نظام سلامت است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان:

تدبیرشرق/فرهاد دلق‌پوش امروز در جریان بازدید از شرکت راهبران توسعه پارسی گیل طی سفر به شهرستان رودسر اظهار کرد: دستگاه تصفیه هوای ضدویروس و باکتری، در شرایط کنونی تحولی در نظام سلامت است.

وی طی دیدار با اعضای شرکت تولیدکننده این دستگاه، اقدام این گروه دانش‌بنیان را شایسته تحسین دانست و گفت: دستگاه ضدعفونی‌کننده هوا و سطوح باقابلیت از بین برندگی کرونا حاصل تلاش، درایت و پژوهش جوانان فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با بیان اینکه حمایت و هدایت شرکت‌های دانش‌بنیان جز اولویت‌های راهبردی این سازمان است افزود: واحدهای تولیدی متکی به فناوری و دانش روز در زمره صنایع پایدار و دارای مزیت رقابت‌پذیری هستند و برای ارائه حمایت تسهیلاتی به این واحدها محدودیتی نداریم.

به گفته دلق‌پوش، تاکنون با تکیه‌بر دانش و توان داخلی بر اساس گزارش تولیدکنندگان، بیش از 700 دستگاه مذکور تولیدشده  و در اختیار مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و درمانگاهی در سراسر کشور قرارگرفته است.

گفتنی است شرکت راهبران توسعه پارسی گیل در رودسر فعالیت خود را آغاز کرده و دستگاهی را تولید کرده که ویروس‌ها، باکتری‌ها، مخمرها و قارچ‌ها در محیط (هوا و سطوح) را از بین می‌برد، دستگاه تولیدشده با فناوری پلاسمای اکسیژن کار می‌کند و از اسفندماه سال 98 مراحل دریافت تأییدیه و استانداردهای موردنیاز خود را در دوره بحران کرونا گذراند و توانست تأییدیه لازم از آزمایشگاه رفرنس (مرجع) علوم پزشکی برای کرونا ویروس و آزمایشگاه مرکزی دانشگاه ارومیه برای آنفولانزا را اخذ کند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا