آخرین خبرهااسلایدراقتصادیخبر داغ

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی:بندر انزلی باید به سمت اقتصاد دریا محور حرکت کند

اقتصاد دریا محورنماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر آزاد سازی حریم سواحل خواستار حرکت به سمت اقتصاد دریامحور در شهرستان بندرانزلی شد.

به گزارش تدبیرشرق، احمد دنیا مالی”روز سه شنبه در همایش روز ملی روستا و عشایر در سالن اجتماعات استراحتگاه کارگران سنگاچین افزود : نهادها و ارگانهای دولتی باید حریم سواحل را آزاد کنند تا به این ترتیب زمینه برای استفاده بهینه از دریا جهت پرورش ماهی و توسعه صنایع دریایی فراهم شود.
وی خاطر نشان ساخت : مادامی که سواحل این شهرستان تحت اشغال دستگاهها و ارگانهای مختلف باشد این امر میسر نخواهد بود.
رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه توجه به نیازهای جامعه روستایی باید عمیق و زیربنایی باشد از سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندر انزلی خواست در حوزه بهداشت و درمان امکانات مطلوب تری برای روستائیان فراهم کند.
وی شهرستان بندرانزلی را از معدود شهرستان های استان با ۱۶ درصد جمعیت روستایی عنوان و ذکر کرد: گرچه تولیدات کشاورزی ما از نظر وزنی در رتبه پایین تری نسبت به سایر شهرستانها قرار دارند اما به لحاظ شاخص بهره وری ارزی و تولید محصولات باغی و شالیزاری با کیفیت از برترین شهرستانهای استان هستیم .
دنیامالی با بیان اینکه باید محدودیت ها را به فرصت تبدیل کنیم، اظهار داشت : نخستین گام در این زمینه تلاش برای عبور از کشاورزی سنتی است. اقلیم این منطقه برای بسیاری از محصولات کشاورزی مناسب است بطور مثال در حاشیه هفت دغنان در زمینی به وسعت ۴۲ هکتار محصولات خانواده بری مانند بلوبری و غیره در حال کشت است و تولید بادام زمینی در اراضی سنگاچین و تولید جوجه یکروزه و مانند آن نیز از این دسته اقدامات است.
وی در ادامه با انتقاد از افزایش حریم تالاب از ۱۵هزار ۵۰۰ هکتار به ۲۵ هزار هکتار در این شهرستان گفت : ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی روستاهای این شهرستان در حریم تالاب قرار گرفته که این امر چالشی برای بخش کشاورزی ما محسوب می شود و با طرح این موضوع در دیوان بدنبال رفع این مشکل روستائیان هستیم.
وی تصریح کرد : علی رغم محدودیت ها و مشکلات موجود زمینه برای انجام کارهای نو و جدید فراهم است و باید با خلق روشهای جدید از اراضی کشاورزی بهترین بهره را ببریم.
بخشدار مرکزی بندرانزلی نیز در این همایش با اشاره به تولید سالانه ۱۱ هزار تن برنج از اراضی شالیزاری این شهرستان اظهار داشت : ارزش ریالی محصول برنج این شهرستان ۲۸۰ میلیارد تومان می باشد.
اسماعیل قاسمی تاکید کرد : سال گذشته در برخی از روستاهای این شهرستان با کم آبی مواجه بودیم که با کمک جهاد کشاورزی و امور آبیاری شهرستان اقدامات پیشگیرانه ای در این حوزه را بکار بستیم .
وی در خصوص خسارت ناشی از بارش باران در فصل برداشت برنج نیز گفت : متاسفانه بارندگی شدید به محصولات برنج برخی کشاورزان خسارت وارد کرد که با پیگیرهای انجام شده از استانداری گیلان و وزارت کشور اسامی خسارت دیدگان از طریق جهاد کشاورزی شهرستان برای دریافت مبلغ خسارت اعلام شده است .
در پایان این همایش از دهیاران و شوراهای اسلامی شهرستان بندرانزلی قدردانی شد.
بندرانزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده و ۲۶ روستا و ۳۱ هزار نفر جمعیت روستایی دارد.

/ایرنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا