آخرین خبرهااستان ها

بهره برداری از ظرفیت ها و مزیت های دو جانبه جهت افزایش صادرات به بازار روسیه

در دیدار رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با دکتر روزبهان توافق شد

تدبیرشرق/مهندس مسعود الماسی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان و مدیران کل آن سازمان با دکتر محمد ولی روزبهان رییس هیأت مدیره و مدیرعامل و معاونین این سازمان در خصوص راهکارهای توسعه همکاری دو جانبه به منظور تجاری سازی کشاورزی و صادرات به بازارهای منطقه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه مدل توسعه مورد توجه این منطقه مبتنی بر توسعه براساسِ ظرفیت‌های موجود در سطح استان و مزیت های این منطقه است، اظهار داشت: اجرای توافقنامه با اتحادیه اقتصادی اوراسیا و واردات ۲۲ میلیارد دلاری محصولات کشاورزی توسط روسیه توجه ما را جهت بهره‌برداری از تمام ظرفیت و توانمندی استانی و کشوری جلب نموده است.

وی با ارائه تحلیلی از سبد وارداتی کالاهای کشاورزی روسیه و توانمندی های تولیدی گیلان در حوزه‌های مختلف کشاورزی، شیلاتی، محصولات باغی و دامی، اضافه کرد: در همین راستا تفاهم نامه هایی منعقد شده و در گام نخست بر فرآوری محصولات شیلاتی، خاویاری و کشت هیدروپونیک متمرکز شده ایم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه منطقه آزاد انزلی نقطه عطف استان گیلان است، افزود: راهبرد عدم تغییر کاربری زمین های کشاورزی و بهره برداری از ظرفیت موجود در استان با تکیه بر مزیت‌ های منطقه آزاد انزلی، قابل تقدیر است.

وی با ارائه گزارشی از رویکردها توانمندی های تولید محصولات کشاورزی با اولویت تأمین نیازهای کشورهای منطقه و کشت هیدروپونیک، گفت: از توسعه همکاری ها و هم افزایی جهت افزایش سهم از سبد صادراتی روسیه استقبال می کنیم و آمادگی خود را جهت معرفی تولید کنندگان ماشین آلات کشاورزی به منظور تأمین نیازهای داخلی و صادرات اعلام می کنیم.

گفتنی است در این نشست؛ معاونین توسعه مدیریت، فنی و زیربنایی ، فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد انزلی و مدیران کل شیلات، امور اراضی، جنگل ها، مراتع و آبخیزداری و دامپزشکی استان گیلان، به بیان نقطه نظرات خود در حوزه‌های مختلف همکاری دو و چند جانبه پرداختند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا