آخرین خبرهااسلایدراقتصادیخبر داغ

وجود ۲۰۰هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در ایران

فرار مالیاتیرئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: حذف فرار مالیاتی در دستور کار این کمیسیون است و بیش از ۲۰۰هزارمیلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور برآورد می‌شود.

به گزارش تدبیرشرق؛ محمدرضا پورابراهیمی امروز صبح در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی اظهار داشت: مجلس یازدهم در فضای خاصی فعالیت خود را آغاز کرده و انتظارات مردم از این مجلس خیلی بیشتر است.

وی با بیان اینکه شرایط کشور ایجاب می‌کند نمایندگان مردم فضای روز کشور را تبیین کنند گفت: دولت در هفت و نیم سال فعالیت خود مسیری را عملیاتی کرده که منتهی به شرایط امروز شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هیچ‌شکی نیست که تحریم‌ها بر اقتصاد کشور اثرگذار بوده اما تاثیر آنها به 30 درصد هم نمی‌رسد افزود: دلیل عمده مشکلات کشور سوءمدیریت و عدم روحیه جهادی و نگاه به بیرون از کشور است.

وی با بیان اینکه شوک‌های ارزی پی در پی و سایر شاخص‌های کلان اقتصادی باعث شده که امروز مشکلات اقتصادی تشدید شود ادامه داد: مشکلات اقتصادی تحت تاثیر نگاه به بیرون اتفاق افتاده و مذاکرات به اندازه سر سوزنی تاثیر نداشته است.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه نتیجه نگاه به بیرون باعث از دست دادن ظرفیت‌های داخلی شده است گفت: امیدواریم با روی کار آمدن دولت انقلابی و جهادی در سال آینده گردنه سخت اقتصادی را پشت سر بگذاریم.

وی با بیان اینکه کشور سرشار از ظرفیت‌های بزرگی است که هر کدام از آنها کافی است تا بسیاری از مشکلات کشور حل شود افزود: دشمن به دنبال ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی است و در این راستا برای ناامیدی مردم تلاش می‌کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دهه پنجم انقلاب باید به دهه اقتدار اقتصادی کشور تبدیل شود گفت: در بحث بودجه با وضعیت نامتوازنی روبه‌رو هستیم که ناشی از سیاست‌های ارزی در کشور است.

وی با بیان اینکه کسری بودجه کشور از دلایل مشکلات اقتصادی و تورم است افزود: حضرت آقا در یادداشتی ذیل لایحه بودجه سال 97 فرمودند “این لایحه بودجه با شرایط جنگ اقتصادی همخوانی ندارد.”

/گیل خبر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا