آخرین خبرهااجتماعیملی

از حضور دانش آموزان در مدارس کاسته شود | نگرانی از اوج گیری مجدد کرونا در تعطیلات پیش رو

جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت:

تدبیرشرق/معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه ویروس کرونا با قدرت سرایت پذیری بیشتر، سلامت تمامی گروه های سنی را به شدت تهدید می کند گفت: روند شیوع بیماری در کشور سینوسی بوده و پس از هر تعطیلی با اوج گیری مجدد بیماری مواجه هستیم و نگرانی ها از تعطیلی های پیش رو همچنان باقی است.

دکتر قاسم جان بابایی در سفر به استان چهار محال و بختیاری از بخش های مختلف بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بازدید کرد.

وی در این سفر به همراه  مسئول دبیرخانه هیت امنای این معاونت از بخش های مختلف بیمارستان ولیعصر(عج) بروجن، مرکز آموزشی و درمانی هاجر(س) و بیمارستان کاشانی بازدید کرد و به ارزیابی روند ارائه خدمات به بیماران کرونایی و شیوه اجرای پروتکل درمانی پرداخت. همچنین بخش ICU مرکزی مرکز آموزشی درمانی آیت الله کاشانی شهرکرد را نیز افتتاح کرد.

جان‌بابایی در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: چهارمحال و بختیاری جز بهترین استان ها در مدیریت بحران شیوع بیماری کرونا محسوب می شود.

وی افزود: شیوع کرونا برای همگان درس آموخته هایی دارد که  باید از آن بهره گرفت. این ویروس با قدرت سرایت پذیری بیشتر، سلامت تمامی گروه های سنی را به شدت تهدید می کند.

معاون درمان وزارت بهداشت همچنین اظهار کرد: بررسی روند شیوع بیماری کرونا در کشورهای مختلف جهان نشان می دهد، هرگونه سهل انگاری، آسیب های شدید و جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت.

جان بابایی افزود: روند شیوع بیماری در کشور سینوسی بوده و پس از هر تعطیلی با اوج گیری مجدد بیماری مواجه هستیم و نگرانی ها از تعطیلی های پیش رو همچنان باقی است.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کرونا طی مدت شیوع آن در کشور جان افراد زیادی، حتی در بین گروه های سنی جوان را گرفته است.

وی ادامه داد: آنفلوانزا سرایت پذیری کمتری نسبت به ویروس کرونا دارد و با رعایت پروتکل های بهداشتی میزان شیوع این بیماری نیز کمتر خواهد شد، اما برنامه ریزی ها برای توزیع واکسن بین گروه های در معرض خطر انجام و این گروه ها واکسن را دریافت خواهند کرد.

جان بابایی گفت: به زودی از پرستاران، پزشکان و کادر بهداشتی و درمانی استان به واسطه مدیریت خوب بحران کرونا تقدیر می شود.

وی با بیان اینکه، کادر بهداشت و درمان چهارمحال و بختیاری از ماهر ترین و متعهدترین نیروهای سیستم بهداشت و درمان کشور هستند خاطر نشان کرد: آینده شیوع بیماری کووید ۱۹ نا مشخص است و عدم رعایت پروتکل ها و افزایش بار مراجعات بیمارستانی، خستگی و فرسودگی کادر درمانی را در پی خواهد داشت.

وی در خصوص کنترل شیوع بیماری کرونا اظهار داشت: تعطیلی کسب و کارها باید بعنوان آخرین راه کار برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ اعمال شود و تا حد امکان آموزش دانش آموزان بصورت مجازی و ازحضور آنها در مدارس کاسته شود.

وی ادامه داد: همچنین توصیه می شود، با حمایت دستگاه های حاکمیتی و قضایی استان با یک برنامه کلی باید میزان شیوع بیماری کرونا را به حداقل رساند.

جان بابایی در پایان متذکر شد، مهمترین هدف سیستم بهداشت و درمان در مدیریت بحران شیوع بیماری کرونا کاهش فوتی های ناشی از این بیماری است، چرا که خسارت مرگ و میر انسانی غیرقابل جبران و برای جامعه تلخ است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا