آخرین خبرهااستان ها

جاذبه‌های گردشگری لنگرود می‌تواند موجب توسعه شهرستان شود

تدبیرشرق/ارسلان زارع امروز در جلسه شورای اداری در سالن اجتماعات فرمانداری لنگرود با اشاره به اینکه امروز با تحریم و جنگ اقتصادی مواجه هستیم، اظهار کرد: آمریکا علی‌رغم تحریم‌های شدید علیه ایران نتوانستند ملت بزرگ ایران را به‌زانو درآوردند و ملت ایران در برابر دشمن ایستادگی کردند.

وی با بیان اینکه ملت ایران از آرمان‌ها و ارزش‌های خود عقب نمی‌کشد، گفت: امروز مقاومت به معنای صبوری و ایستادگی در جبهه اقتصادی و جهش تولید است و در ابتدای سال نیز رهبر معظم انقلاب راهبردی را در راستای شعار سال اعلام کردند که دولت نیز برای تحقق آن برنامه‌هایی را مدون کرد است.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه با وحدت و ایستادگی می‌توانیم فرصت‌هایی را در سختی‌ها به دست آوریم که باعث توسعه و اشتغال باشد، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری آینده کشور را تضمین می‌کند و باید بسترهای لازم را برای بخش خصوصی فراهم کنیم تا با راه‌اندازی کسب‌وکارها زمینه اشتغال جوانان را نیز فراهم کند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه لنگرود دارای ریشه قدیمی است، افزود: در شهرستان لنگرود شاخصه‌های زیادی در زمینه‌های مختلف وجود دارد و باید از این ظرفیت‌ها به‌خوبی و در جای خود استفاده شود.

زارع با اذعان به اینکه بیش از هفت ماه کل کشور و گیلان درگیر بیماری کرونا است، گفت: آسیب این بیماری بیشتر به شهرستان‌هایی رسید که دارای جاذبه‌های گردشگری و توسعه‌ای و زمینه ایجاد اشتغال بوده و امیدواریم با رعایت بیشتر توسط همه آحاد مردم این بیماری نیز از بین برود.

وی با بیان اینکه با لنگرود دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است و این ظرفیت می‌توان موجب رونق لنگرود و استان شود، افزود: با استفاده از این ظرفیت‌ها می‌توان شاهد رشد شاخص‌های توسعه و از بین رفتن بزه‌کاری‌ها بود.

استاندار گیلان با اشاره به  برنج و چای و نوغان  به‌عنوان سه محصول استراتژیک در شهرستان لنگرود بیان کرد: دولت نیز از این محصولات و رونق مجدد نوغان و پرورش کرم ابریشم عزم جدی دارد تا با احیای این محصولات زمینه فعالیت بیشتر کشاورزان در این زمینه فراهم شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با ضرورت توجه به ساماندهی رودخانه‌ها گفت: هر بار که شاهد بارش باران هستیم مشکلاتی نیز به وجود می‌آید و از برخی از بستر رودخانه‌ها بیش‌ازاندازه برداشت‌شده و در این راستا اقدامات پیگیرانه‌ای انجام‌شده و این باید ادامه یابد.

زارع توجه، نظارت و برخورد بدون اغماض برای پروانه‌های ساختمانی را مورد تأکید کرد: باید برای پیشگیری و جلوگیری از تغییر غیرمجاز کاربری‌ زمین‌ها توجه و استمرار بیشتری شود تا شاهد تخریب محیط‌زیست یا زمین‌های کشاورزی نشویم.

استاندار گیلان ازجمله مهم‌ترین وظایف یک فرماندار را تأمین آرامش و امنیت جامعه دانست و افزود: تلاش‌ها باید در راستای انسجام‌بخشی همه مدیران و مردم باشد و اگر تعامل نباشد کارها نیز به‌خوبی شکل می‌گیرد.

پیش‌بینی و پیشگیری از حادثه‌های احتمالی یکی از اولویت‌های بنده است

فرماندار شهرستان لنگرود نیز با بیان اینکه از همه‌کسانی که در برهه‌های مختلف در زمان گذشته در این شهرستان تلاش کردند تشکر می‌کنم، اظهار کرد: فرماندار در همه موضوعات مختلف یک شهرستان نقش مستقیم دارد و باید پاسخگو باشد و وظیفه سنگینی است که بر دوش بنده گذاشته شد و از همه مردم نیز دست یاری دراز می‌کنم.

رحیم حیدری گلرودباری پیش‌بینی و پیشگیری از حادثه‌های احتمالی یکی از اولویت‌های بنده است و در شهرستان‌های دیگر که خدمت کردم این مسائل به‌خوبی انجام شد، گفت: کشور در زمینه اقتصادی به دلایل مختلف با مشکل مواجه است و اگر پیش‌گیری صورت نگیرد و دچار مشکلی شویم برای بازسازی آن با کمبود یا نبود اعتبار مواجه می‌شویم.

وی با بیان اینکه باید زمینه‌های لازم را برای حضور سرمایه‌گذاران فراهم کنیم، افزود: مدیران باید فرایندهای اضافی در ادارات را کم کنند تا مشکلات مردم کاسته و امورات آنان به‌خوبی و سرعت انجام شود و حسن خلق را حتماً موردتوجه قرار دهند.

فرماندار لنگرود با بیان اینکه تقویت سرمایه اجتماعی از دیگر اولویت‌های مدنظر در شهرستان است، تصریح کرد: مسیر تحقق و استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی گفت‌وگو است که باعث تقویت همگرایی بین خانواده، مردم و مسؤولین و اعتماد متقابل بین مردم و مسؤولین می‌شود که قطعاً ناهنجاری‌های زیادی را نیز جلوگیری می‌شود.

حیدری با بیان اینکه داشتن فکر سیاسی اشکالی ندارد ولی دخالت آن در امور اداری موجب ضرر است، گفت: همه باید کمک کنیم تا روسای ادارات موفق باشند و هیچ‌کسی حق ندارد سلایق سیاسی خود در امورات اداری دخیل کند و قطعاً با این‌گونه رفتارها برخورد خواهد شد.

فرماندار لنگرود با اشاره به نخستین مصوبه حضور خود به‌عنوان فرماندار این شهرستان بیان کرد: روسای ادارات تا روز سه‌شنبه هفته آتی گزارش عملکرد سال‌های گذشته خود را به همراه عملکرد شش ماه نخست سال جاری و برنامه‌های شش‌ماهه دوم سال 1399 را به معاونت برنامه‌ریزی فرمانداری ارسال کنند تا مبنایی برای جلسه شورای اداری بررسی و برنامه‌ریزی دقیقی شود.

فرماندار سابق لنگرود نیز با بیان اینکه خوشحالم که توفیق داشتم مدتی در شهرستان لنگرود به مردم این شهر خدمت کنم، اظهار کرد: در حدود یک سال گذشته با همکاری همه مسؤولین و مردم در راستای ارتقای سطح شاخص‌های برخورداری و پیگیری استمرار و تکمیل پروژه‌ها گام‌هایی برداشته شد.

سیروس شفقی با بیان اینکه هیچ چیزی برای نظام مهمتر از اعتماد مردم به‌نظام نیست، افزود: از همه‌کسانی که در ایام برف، کرونا و دیگر مشکلات پای‌کار بودند تشکر می‌کنم و امیدوارم مورد رضایت همه مردم نیز بوده باشد.

در پایان این مراسم سیروس شفقی تودیع و رحیم حیدری گلرودباری به‌عنوان فرماندار شهرستان لنگرود معارفه شد.

همچین با حکم دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان، سیروس شفقی به‌عنوان مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل‌ونقل و ترافیک استانداری گیلان منصوب شد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا