آخرین خبرهااستان هااسلایدر

معاون استاندار گیلان: انسجام نیروهای آتش‌نشان در مواقع بروز بحران، عامل کاهش خسارت است

در همایش روز آتش‌نشانی عنوان شد؛

تدبیرشرق/معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان گفت: هنگام بروز بحران، یکپارچگی نیروهای آتش نشان و تعامل ایستگاه ها با یکدیگر، امری ضروری و عامل کاهش خسارت است.

علی‌اوسط اکبری‌مقدم امروز (دوشنبه) در همایش روز آتش‌نشانی که با حضور آتش نشانان حوزه روستایی استان برگزار شد؛ با تبریک این روز و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش نشان، به نقش و جایگاه آتش‌نشانان در جامعه اشاره کرد و گفت: به یقین آتش نشانان در حوزه شهری و روستایی وظایفی ویژه، متفاوت و منحصربفرد دارند.

وی اظهار داشت: در حوزه شهری هنگام بروز حادثه ، اموال مسکونی و تجاری به همراه جان شهروندان در معرض خطر قرار دارد این درحالیست که در حوزه روستایی علاوه بر اموال مسکونی، زمین های زراعی و دام های روستاییان بعنوان تنها دارایی ساکنان آن نواحی و نیز منابع طبیعی بعنوان اصلی ترین منبع حیات با تهدید مواجه هستنند.

اکبری مقدم تصریح کرد: آتش نشانان حوزه روستایی مسئولیت خطیری برعهده دارند که کوچکترین قصور در اجرای آن، خسارت های غیرقابل جبرانی به همراه دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با اشاره به کمبود امکانات و ماشین آلات آتش نشانی در روستاها ، بر لزوم استفاده بهینه از امکانات موجود تاکید کرد و گفت: علاوه بر امکانات ، باید در جهت توانمندسازی نیروی انسانی فعال در این بخش تلاش شود.

وی به برخی دیگر از مشکلات آتش نشانان حوزه روستایی اشاره کرد و از مدیرکل امور روستایی استانداری خواست نسبت به بررسی این موضوعات و ارائه راهکار برای رفع آنها اقدام کند.

اکبری مقدم همچنین بر لزوم هزینه اعتبار مربوط به بخش آتش نشانی در همان حوزه توسط دهیاری ها تأکیدکرد و با اشاره به فعال بودن 37  ایستگاه آتش نشانی در روستاهای گیلان افزود: باید تلاش کنیم همه دهیاری های استان مجهز به ماشین آتش نشانی شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان همچنین به آتش سوزی جنگل ها و مراتع که در برخی موارد بصورت خطای انسانی غیرعمد و در مواقعی بصورت طبیعی اتفاق می افتد، اشاره و اضافه کرد: در جریان بروز حریق در این نواحی مهم ترین عامل در کاهش بحران و مدیریت آن، آتش نشانان هستند از این‌رو یکپارچگی در مقابله با بحران و تعامل ایستگاه ها با یکدیگر امری مهم و ضروری محسوب می شود.

در این مراسم چند تن از آتش نشانان ایستگاه های روستایی به بیان مشکلات خود پرداختند و بصورت نمادین از پنج آتش نشان تقدیر شد.

هفتم مهرماه در تقویم رسمی کشورمان به روز ایمنی و آتش نشانی نامگذاری شده است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا