آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

مدیر عامل شرکت صنایع ریسندگی و بافندگی پیشروتاب؛ تنها کارخانه حوله بافی دراستان گیلان نیازمند حمایت ویژه مسوولین استان

ریسندگی و بافندگیاختصاصی تدبیر شرق – طاهره ریحانی : صنایع ریسندگی و بافندگی پیشرو تاب (حوله برق لامع ) به عنوان بزرگترین و مدرنترین سایت حوله بافی در کشور و تنها کارخانه حوله بافی دراستان گیلان میباشد. این شرکت در دهه 1380 با وارد نمودن جدیدترین ماشین آلات بافت حوله، با سیستم فوق پیشرفته ایرجت، تحولی بزرگ در این صنعت استراتژیک ایجاد نمود، بطوریکه با وارد نمودن مدرنترین تکنولوژی ازکمپانیهای بزرگ دنیا همچون دورنیر آلمان، بناس انگلستان، اشتابلی فرانسه و … ، توانسته بزرگترین مجموعه حوله بافی را در کارخانه ای به وسعـت4 هکتار رقم بزند. پـروژه ای که در سـطح ملی باعث افتخار بوده و عـلاوه بر ارز آوری بالا و اشتغالزایی، باعث حفظ و ارتقاء صنعت حوله بافی ایران در داخل و خارج از کشور گردیده است.

کارخانه ریسندگی و بافندگی پیشروتاب مجهز به تمامی خطوط تولید می باشد بطوریکه از آغاز ورود نخ، چله پیچی، بافندگی، کنترل میانی، رنگرزی، تکمیل، چاپ، دوخت، کنترل نهایی و بسته بندی را شامل می شود. در واقع از نقطه صفر تا صد تولید و بافت حوله در داخل کارخانه صورت می گیرد و بطور کامل کلیه مراحل توسط پرسنل و متخصصین شرکت انجام می گردد.
گفتنی است این کارخانه دارای 32 دستگاه بافندگی دابی و ژاکارد( با امکان بافت هر گونه آرم، لوگو، تصویر و یا نوشته درون بافت حوله) بوده که باتوجه به کیفیت و کمیت دستگاه ها، بی نظیر و بی رقیب می باشد.
به گزارش تدبیر شرق ، مهندس کاظم مادرشاهی مدیر عامل و رییس هیات مدیره شرکت صنایع ریسندگی و بافندگی پیشروتاب در حاشیه بازدید فرماندار شهرستان رشت و هیات همراه از این واحد تولیدی در خصوص فعالیت این شرکت گفت : در سال 92 این کارخانه دچار بحران اقتصادی شدیدی شد و حکم ورشکستی آن از سوی دادگاه صادر گردید و هیات مدیره جدید در سال 93 توانستیم شرکت را مجددا احیا کنیم و تولید را دوباره شروع کنیم . در ابتدا با 11 نفر پرسنل آغاز بکار کردیم و در حال حاضر در کارخانه و مجموعه های ستادی با 90 نفر پرسنل و ده درصد ظرفیت در حال فعالیت هستیم.
وی افزود : این شرکت توان اشتغالزایی500 نفر از جوانان استان را بطور مستقیم حدود 2000 نفر بصورت غیر مستقیم را دارد و از لحاظ حجم تولید می تواند نیاز بیش از نیمی از تولید حوله کشور را تامین نماید وعلاوه بر آن صادراتی را به کشورهای حوزه CIS داشته باشد و تنها شرکتی هستیم که توانستیم از نظر کیفیت مجوزهای لازم برای صادرات به روسیه اخذ کنیم .
مادرشاهی اضافه کرد :از مجهزترین و بروزترین دستگاهها و ماشین آلات برخوردار هستیم و از سال 93 معوقات پیشین این شرکت پرداخت شده و روال فعالیت این واحد تولیدی نشان از حسن نیت آن و تمایل به ادامه کار دارد .
وی گفت : وسعت و تعدد ماشین آلات تولیدی، به گـونه ای میباشد که در ظرفیت کامل، می توان بیش از شایان ذکر است در حال حاضر کارخانه با ظرفیت حدود 20 درصدی در حال فعالیت بوده و حدود 100 نفر پرسنل تولیدی دارد. ضمناً با شیوع بیماری کرونا و بحرانی شدن اوضاع در استان گیلان،این شرکت با بهره گیری از متخصصین جوان و نخبه ایرانی در واحدD&R(تحقیق وتوسعه)و با همکاری دپارتمان نانو بشیر و گروه پزشکی ویداوید توانست در اندک مدتی ماسک پارچه ای آنتی باکتریال را بوسیله فناوری فوق پیشرفته نانو ذرات تولید نماید،که تا 30 بارقابل شستشو بوده وضد حساسیت میباشد.

وی تاکید کرد : انتظار ما از مسوولین و نهادهای دولتی این است که توجه ویژه ای به بحث تولید داشته باشد. این کارخانه توسط هیات مدیره جدید از ورشکستگی خارج شد و مشکلات آن تا حد امکان مرتفع گردید . معوقات بانک های کارآفرین و قوامین این واحد تولیدی به طور کامل تسویه شد و در حدود 6 میلیارد تومان بدهی های کارگری پرداخت شد اما متاسفانه نباید به این صورت با یک شرکت برخورد شود که سازمان مالیاتی به جهت 200 میلیون تومان معوقه مالیاتی همه ی حساب ها را مسدود کند و حیات شرکت را با مشکل مواجه کند .
وی ادامه داد : اگر نگاه ویژه ای به واحد تولیدی پیشرو تاب شود می توانیم مشکلات قبلی را با برنامه ریزی مرتفع نماییم اما در غیر اینصورت دچار بحران های کارگری و غیره خواهیم شد در شرایط شیوع ویروس کرونا و بحران اقتصادی که کشور در آن قرار دارد و ما تمامی تلاش خود را بخرج خواهیم داد که تعدیل نیرو انجام ندهیم و متاسفانه به جهت همین مشکلات سه ماه معوقه کارگری داریم و پرسنل فهمیم شرکت با صبوری همراه ماه هستند و سعی بر این است که معضلات را حل کنیم .
مدیر عامل شرکت پیشرو تاب اذعان داشت : دو مانع عمده بر سر راه تولید این کارخانه وجود دارد یکی بحث سرمایه در گردش است که ما مصوباتی خوبی را از ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه استان دریافت کرده ایم که یکی از این موارد مربوط به بانک سپه بود و مصوب گردید 5 میلیارد تومان از محل تسهیلات رونق تولید پرداخت شود متاسفانه علی رغم اینکه در ابتدای کار بنا به استعلامات و مشخص شدن بدهی های این واحد تولیدی و موافقت بر همین اساس ، اما در دو ماه گذشته توسط بانک سپه کار متوقف شد و پرداخت سرمایه در گردش انجام نشد .خوشبختانه بدهی های ارزی شرکت به بانک ملت با پیگیری های اینجانب تقسیط گردید و آن مشکل تا حدود زیادی مرتفع شده است .خواهش ما این است که بانک سپه نگاه ویژه ای داشته باشد و در اسرع وقت تزریق سرمایه به این شرکت انجام شود تا ما بتوانیم ظرفیت کارخانه را افزایش دهیم و حفظ اشتغال موجود را داشته باشیم .
مادر شاهی در ادامه به دومین مانع این شرکت اشاره کرد و گفت : متاسفانه بدهی به سازمان امور مالیاتی مربوط به پیش از سال 92 و ورشکستگی شرکت است و درخواستی که داریم این است که توقف عملیات اجرایی توسط این سازمان را تا پایان سال داشته باشیم چون اگر حساب های شرکت مسدود شود دچار بحران مضاعفی در خصوص پرداخت حقوق پرسنل خواهیم شد .
وی عنوان کرد : برای سال 92 که شرکت در حال ورشکستگی بوده و کارخانه تحویل دادگاه بوده است مالیاتی به مبلغ یک میلیارد تومان برای شرکت وضع شده است و عنوان می کنند که چهار میلیارد فروش شرکت بوده و این در حالی است که شرکت ورشکسته بوده است و اساس این موضوع یک اظهارنامه مجعول است و سازمان امور مالیاتی نیز پذیرفته فردی که این اظهارنامه را ارسال کرده هیچگونه سمتی در شرکت نداشته است . ما مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه استان گیلان و مصوبه فضای پایش کسب و کار را اخذ کرده ایم و در هر دو مصوبه تصویب شد که سازمان امور مالیاتی از طریق ماده 251 مکرر این سازمان نسبت به ابطال این مالیات اقدام کند که متاسفانه تا این لحظه اقدامی صورت نگرفته است .

تمامی درخواست های ما بر اساس مر قانون است و هیچگونه درخواست غیر قانونی نداریم و خواهش ما این است که استعلام های لازم از همه ی سازمانها نظیر امور مالیاتی ، بیمه تامین اجتماعی ، شرکت های آب ، برق و گاز اخذ شود و در این صورت مشخص می شود که در سال 92 شرکت هیچگونه فعالیتی نداشته است .

در ادامه مهندس علی فتح الهی فرماندار شهرستان رشت با بین اینکه یکی از مهمترین دغدغه های نظام و دولت بحث اشتغال است ، اظهار داشت : بحث اشتغال و اشتغالزایی اولویت نخست مسوولین است . اگر به موضوع اشتغال آنگونه که باید توجه نشود موجب آسیب های اجتماعی خواهد شد .
وی افزود : اعتیاد ، سرقت های خرد ، درگیری و نزاع های اجتماعی ، افزایش میزان طلاق و بالا رفتن سن ازدواج همه و همه به نوعی به بحث بیکاری و عدم اشتغال مرتبط می شود .
فتح الهی ادامه داد : وظیفه ما این است که از تولید کنندگان حمایت کنیم تا بتوانند در این مسیر بدون دغدغه به فعالیت بپردازند . تشکیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بدین جهت است که موانع بر سر راه تولید کنندگان را شناسایی کند و در جهت رفع آنها از طریق نهادهای و دستگاههای عضواین کارگروه بکوشد .
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تولید داخلی و رفع موانع تولیدکنندگان گفت : نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به سال جهش تولید نشان از این امر دارد که باید علاوه بر حفظ داشته های خود در عرصه تولید ، افزایش قابل توجهی در بحث توسعه و رشد صنایع و تولیدات داخلی داشته باشیم .
فرماندار شهرستان رشت در پایان اظهار امیدواری کرد در خصوص مرتفع شدن مشکلات شرکت صنایع ریسندگی و بافندگی پیشروتاب پیگیری های لازم از سوی نهادهای ذیربط صورت گیرد .

ریسندگی و بافندگی

ریسندگی و بافندگی

/تدبیرشرق

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا