آخرین خبرهااستان ها

گردشگران نسبت به خواسته ما بی توجهی می کنند/ شاهد آغاز موج سوم کرونا در سطح کشور هستیم

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان:

تدبیرشرق/دکتر آبتین حیدرزاده با بیان اینکه در حال حاضر کمتر از ۳۰۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان گیلان بستری هستند، اظهار کرد: بعد از ۹۰ روز تابستان این نخستین بار است که در ۲۴ ساعت گذشته کمتر از ۵۰ بیمار جدید را بستری کردیم.

وی ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم گیلان در کنترل بیماری و نزولی شدن سیر ابتلا، افزود: متاسفانه شاهد آغاز موج سوم کرونا در سطح کشور هستیم و این احتمال وجود دارد که مجددا افزایش بیماران در استان اتفاق بیفتد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با تاکید بر لزوم رعایت فاصله گذاری فیزیکی و پرهیز از حضور در میهمانی ها و مجالس، تصریح کرد: میزان ماسک زدن در استان گیلان حدود ۷۰ درصد است که اگر به ۸۵ درصد برسد، شاهد کاهش شیوع بیماری خواهیم بود.

حیدرزاده، با بیان اینکه گردشگران نسبت به خواسته ما مبنی بر عدم سفر به استان بی توجهی می کنند، گفت: حداقل از مردم گیلان می خواهیم از گردشگران فاصله بگیرند و در یک مکان با آنان نباشند، زیرا گردشگران عملا باعث انتقال ویروس به استان گیلان خواهند بود.

وی با اشاره به افزایش بیماران کرونایی در برخی از استان، خاطرنشان کرد: احتمال انتقال بیماری از سایر استان ها به گیلان بیشتر شده است و لذا باید برای حفظ روند نزولی کرونا در استان تلاش کنیم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا