آخرین خبرهااسلایدربین المللخبر داغ

پومپئو: در ۳ سال گذشته ایران را از ثروتی ۷۰ میلیارد دلاری محروم کرده‌ایم / بسیار عالی خواهد بود اگر ایران به حق موجودیت دولت اسرائیل اذعان کند

ایران«مایک پومپئو» وزیر خارجه آمریکا درحالی که همچنان بر رویکرد ایران‌هراسی اصرار می‌ورزد، گفت که امیدوار است ایران فریاد مرگ بر آمریکا و اسرائیل سر ندهد.

به گزارش تدبیرشرق، پومپئو روز پنجشنبه به وقت محلی آمریکا در مصاحبه‌ای با رادیو WMAL در مورد مواضع اروپایی‌ها در قبال برجام اظهار کرد: آنها می‌گویند که با اهداف ما اشتراک دارند اما همچنان می‌گویند که برجام یک توافق خوب است. نمی‌دانیم چطور می‌توان این دو موضوع را به طور همزمان مد نظر داشت.

وی افزود: امیدواریم که اروپایی‌ها به ما ملحق شوند.

پومپئو همچنین ادعا کرد: آمریکا در ۳ سال گذشته کارزاری را علیه ایران هدایت کرده و بسیار موفقیت‌آمیز بوده است. ما ایران را از ثروتی در حدود ۷۰ میلیارد دلار محروم کرده‌ایم.

وزیر خارجه آمریکا در یک خیالبافی بی‌ثمر و با اشاره به سازش اعراب با رژیم صهیونیستی گفت: بسیار عالی خواهد بود اگر ایران را به جایی برسانیم که ۲ هفته پیش در کاخ سفید شاهد بودیم یعنی به حق موجودیت دولت یهودی اذعان کند، فریاد مرگ بر آمریکا، مرگ بر شیطان بزرگ و مرگ بر اسرائیل، شیطان کوچک سر ندهد.

پومپئو ۳۰ شهریورماه با انتشار بیانیه‌ای بازگشت همه تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه ایران را اعلام کرد و مدعی شد که این به معنای فعال شدن «مکانیسم ماشه» و از سرگیری تحریم‌هایی است که به دنبال توافق هسته‌ای برجام تعلیق شده بود.

آمریکا پیش تر نیز تلاش کرده بود تا تحریم تسلیحاتی ایران را که در ماه اکتبر منقضی می‌شود، تمدید کند اما این تلاش به دلیل مخالفت ۱۳ عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد با شکست مواجه شد.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا