آخرین خبرهااسلایدرخبر داغملییادداشت

آقایان، حرمت امام‌زاده به متولی آن است!

امام‌زادهمردم ایران تاحدودی هر روز و بارها از زبان مسئولان شنیده‌اند که فلان کشور و دولت یا فرد باید احترام مردم ایران را حفظ کند و حقوق آن‌ها را محترم بشمارد.

شعاری که روز گذشته روحانی نیز در واکنش به تلاش‌های آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها به زبان آورد و در بخشی از سخنانش گفت:”ما همواره گفتیم در برابر ملت ایران یک راه بیشتر وجود ندارد و آن احترام به حقوق ملت ایران و با زبان تکریم با مردم سخن گفتن است.هرکس بخواهد با قلدری با مردم ایران روبرو شود شکست می‌خورد”.

این سخنان زیبا! بسیار فریبنده است ولی سوال اینجاست که آیا همه مسئولان حرمت مردم ایران را نگه‌ می‌دارند؟!آیا همه حقوق ملت ایران، داخل مرزهای این کشور محترم بشمار می‌آید؟!آیا قلدری‌های برخی داخل مرزهای این کشور مردم را آشفته نکرده‌است، آیا این طیف، جواب لازم و مکفی را می‌گیرند؟!آیا جابجا کردن افراد نالایق از یک جایگاه به جایگاهی دیگر توهین به ملت ایران نیست؟! آیا فهم وشعور این ملت توسط برخی ادعاها و شعارهای مسئولان زیر سوال نمی‌رود؟! آقای روحانی مگر خود شما وقتی مدعی می‌شوی که از یکی از بزرگترین طرح‌های اقتصادی جمهوری‌اسلامی در سال‌های اخیر(گران کردن ناگهانی بنزین) بی‌اطلاع بودی و به عنوان رییس جمهوری اسلامی ناگهان صبح جمعه اطلاع پیدا می‌کنی، به حقوق مردم احترام می‌گذاری که انتظار داری یکی مانند دونالدترامپ برای این ملت رنج دیده و سرخورده از وعده‌ها و شعارها احترام بگذارد؟!

یا وقتی حسین سلامی، فرمانده سپاه خطاب به رئیس جمهور آمریکا گفت: اگر یک تار مو از یک ایرانی کم شود تمام کرک و پشم شما را به باد می‌دهیم، آیا به فکر حقوق‌عامه در برخی مسائل زیر پا گذاشته در داخل ایران نیز هست که مردم در آن آسیب می‌بینند و کسی پشم‌های آن‌ها را باد نمی‌دهد؟! چند ایرانی هر روز به دلیل بی کیفیت بودن خودروهای داخلی و جاده‌های خراب جان خود را از دست می‌دهند؟! چرا فرمانده زیر دست سلامی یعنی حاجی‌زاده، فرمانده هوافضای سپاه در بازدید از سایپا به جای زیر سوال بردن خودروسازی‌هایی که مردم گرفتارشان هستند از آن‌ها تعریف و تمجید می‌کند؟!

وقتی اظهارات حدادعادل و همسرش درباره فرصت‌های ویژه‌ای که به آن‌ها واگذار شده و برای مردم سوال پیش می‌آید که چرا باید به این جماعت حاتم‌بخشی شود کسی گره‌های ذهنی ملت را باز نمی‌کند و به دنبال احترام به حقوق ملت ایران نیست؟!

ترامپ و امثال این فرد همواره به فکر منافع ملت خود هستند و سعی می‌کنند برای منافع خودشان آن‌چه می‌خواهند را از حلقوم بقیه بیرون بکشند؛ تفکر، هویت و رویکرد آن‌ها مشخص است ولی چرا در ایران و میان این همه شعار و ادعا، برخی که داخل ایران سبب زیر پا گذاشتن حقوق ملت می‌شوند را یقه نمی‌گیرید؟!چرا دست‌هایی که سبب حرکت ایران به سمت انقراض نسل شده‌اند را رو نمی‌کنید؟! چرا از همه آن‌هایی که پشت رانت‌ها، مافیاها و سلاطین واقعی هستند رونمایی نمی‌کنید؟! و چراهای دیگری که اذهان را درگیر می‌کند.

آقایان حرمت امام‌زاده به متولیان آن است! وقتی حرمت این مردم توسط برخی از شماها حفظ نمی‌شود و تنها در زمان انتخابات به فکر آن‌ها هستید و با استفاده از سیب‌زمینی و افزایش یارانه حرمت آن‌ها را زیر پا می‌گذارید یا کاری می‌کنید که برای هرکاری در صف بایستند، آن بیگانه نیز به خود اجازه می‌دهد هرکاری کند؛ از خود شروع کنید و ابتدا خود را اصلاح کنید و پشم‌های دشمنان داخلی را به باد دهید تا دیگری جرات بی‌احترامی به مردم را نداشته باشد در غیر این صورت این شعارها و ادعاها همچنان پوچ خواهد ماند و آش همان آش است و کاسه همان کاسه.

سامان‌صابریان/روزنامه‌نگار

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا