آخرین خبرهااستان ها

جلوه هایی زیبا از مقاومت ملی در دوران دفاع مقدس به نمایش گذاشته شد / راه روشن فرهنگ ایثار در جامعه ترویج شود

استاندار گیلان در جلسه مشترک شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیان داشت؛

تدبیرشرق/دکتر ارسلان زارع عصر امروز (یکشنبه) در جلسه مشترک شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گیلان؛ با گرامیداشت هفته دفاع مقدس ، این مناسبت را یادآور زیباترین رشادت ها و فداکاری های بهترین فرزندان این سرزمین در دفاع از آرمان ها و ارزش هایی خواند که پس از گذشت چهار دهه، تلالو این مسیر درخشان و نورانی برای نیل به کمال انسانی، هدایتگر نسل هاست.

وی افزود: دفاع مقدس؛ محصول اندیشه و تفکری برآمده از یک انقلاب فکری ، اعتقادی و یک آرمان بلند است و ویژگی‌ها و ارزش‌هایی دارد که نمونه‌های مشابه آن نه در تاریخ معاصر ، حتی در ادوار گذشته تاریخ ایران و جهان دیده نمی‌شود.

دکتر زارع با بیان اینکه با نگاهی به تاریخ انقلاب اسلامی در می یابیم مفاهیمی چون ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی به صورت عملی به نمایش گذاشته شد ، تصریح کرد: دوران دفاع مقدس؛ اوج جلوه گری این مفاهیم بلند و نشان از تعالی فرهنگ جامعه ایرانی است.

استاندار گیلان بیان داشت: دفاع مقدس حادثه ای نادر در دنیاست چراکه ملتی، به تازگی علیه رژیمی وابسته، مستبد و کاملا منفعل، انقلاب کرده و در تلاش برای غلبه بر مشکلات کشور است که با تجاوز دشمن مواجه می شود ولی لحظه ای درنگ نکرده و برای حراست از کیان میهن به پا می خیزد و جلوه هایی زیبا از مقاومت ملی را به نمایش می گذارد.

وی با بیان این مطلب که صحنه های مختلف دفاع مقدس، صفحه های درس و مشق بالندگی ، افتخار و استقلال ایران عزیز شد؛ بر لزوم عمومیت یافتن فرهنگ ایثار و شهادت در کشور تاکید و اظهار کرد: باید راه روشن فرهنگ ایثار در جامعه ترویج و ارزش های والایی چون فداکاری و از خودگذشتگی نسل به نسل به آیندگان منتقل شود.

نماینده عالی دولت در گیلان نقش رهبری حکیمانه و مدبرانه امام راحل در پیروزی رزمندگان اسلام را بی بدیل و مثال زدنی دانست و گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب، مستقیماً با متن مردم ارتباط برقرار کرد و در دفاع از انقلاب اسلامی که انقلاب مردم ایران علیه ظلم و استبداد بود، سخنانی بر زبان راند که بر قلب آنان نشست.

وی با بیان اینکه ایثارگری ملت ایران تنها مختص دوران دفاع پرافتخار مقدس نبوده و نیست ، افزود: در 42 سال گذشته، صحنه های بسیاری از ایثار و فداکاری مردم کشورمان ثبت شده، جنگ اقتصادی را تحمل کرده و آلام بسیاری را به دوش کشیده اند؛ اما حاضر نشده اند حتی یک گام از آرمان های خود عقب بنشینند.

استاندار گیلان تلاش استکبار جهانی برای فروپاشی اقتصاد ایران را واقعیتی غیرقابل انکار خواند و گفت: امروز؛ در شرایط همه گیری کرونا در جهان، در اقدام غیرانسانی دیگری، از ورود دارو به ایران نیز ممانعت می کنند.

وی با اشاره به آخرین دسیسه و تلاش دولت استکباری آمریکا و زیرپا گذاشتن قوانین حقوق بین الملل گفت: معتقدم همان الگوهای دوران دفاع مقدس، حفظ انسجام و وحدت، میدان دادن به جوانان و سرلوحه قرار دادن بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری تبیین شده؛ می تواند ما را در نیل به توسعه متوازن و همه جانبه در گستره رشد و تعالی معنویت ، رفاه و بالندگی ایران عزیز یاری رساند.

دکتر زارع در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم هم افزایی و تلاشی موثر در جهت حفظ ارزش های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و گفت: وظایفی که در شوراهای حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مشخص شده ، باید از سوی دستگاه های اجرایی به درستی اجرا شود.

وی برگزاری کنگره شهید میرزا کوچک خان جنگلی را اتفاقی بزرگ و با اهمیت در استان دانست و گفت: به سبب جایگاه این روحانی شهید و نقش او در حفظ استقلال و آزادی کشور ، باید نسبت به انجام اقدامات موثر در معرفی هرچه بهتر و صیانت از آرمان های بلند آن مبارز، گام برداشت.

استاندار گیلان با اشاره به برنامه های پیش بینی شده برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان و محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا  بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی ها به منظور جلوگیری از تجمعات ویژه برنامه های این ایام از شبکه باران و رادیو استانی برای علاقمندان پخش می شود.

دکتر زارع تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس را از جمله برنامه های ایام دفاع مقدس خواند که باید مدیران دستگاه های اجرایی نسبت به انجام آن اهتمام ورزند.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین به موضوع افتتاح فاز اول پارک موزه دفاع مقدس بعنوان پروژه ای ارزشمند در استان اشاره و بیان کرد: بر اساس بررسی های بعمل آمده و در صورت تامین اعتبارات لازم ، امیدواریم در بهار سال 1400 شاهد افتتاح فاز اول این پروژه مهم باشیم.

 در این نشست ویژه برنامه هفته دفاع مقدس از سوی مدیران دستگاه های اجرایی مطرح و راهکارهای برگزاری هرچه بهتر کنگره میرزا کوچک خان جنگلی بررسی شد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا