آخرین خبرهااستان ها

سه هزار متر مربع از اراضی ملی تالابی واقع در جیرسر چوکام رفع تصرف شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رشت مطرح کرد:

تدبیرشرق/حمزه عشوری، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت اظهار داشت: با تلاش مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان رشت سه هزار متر مربع از اراضی ملی و تالابی واقع در جیرسر چوکام رفع تصرف شد.

با تلاش مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان رشت سه هزار متر مربع از اراضی ملی و تالابی واقع در جیرسر چوکام رفع تصرف شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت با اعلام این خبر گفت: در راستای بازپس‌گیری اراضی ملی و مقابله با تغییر کاربری های غیر قانونی سه هزار متر مربع از اراضی ملی و تالابی واقع در جیرسر چوکام رفع تصرف شد.

حمزه عشوری گفت: این اراضی توسط تعدادی از اهالی جیرسر چوکام از توابع بخش خمام شهرستان رشت پس از ٢۵ سال تصرف غیرقانونی و تبدیل به شالیزار، با حکم مرجع قضایی و با حضور نیروی انتظامی کلانتری خمام و نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان رشت رفع تصرف شد.

عشوری با توجه به ارزش بالای زمین در منطقه تالابی گفت این موضوع برای متخلفین جذاب بوده و نسبت به تصرف این زمینها اقدام می کنند و همواره تصرفات غیر قانونی از مشکلات عمده طرح احیاء این تالاب بوده است که یگان حفاظت محیط زیست با گشت و کنترل شبانه روزی از هرگونه تصرف جدید در منطقه جلوگیری می‌کند.

عشوری از تشکیل پرونده برای اراضی تصرف شده مربوط به سالیان گذشته خبرداد و از همکاری صمیمانه مراجع قضایی و انتظامی در کمک به رفع تصرفات قدردانی کرد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان رشت با اشاره به اینکه با متصرفین اراضی ملی بطور جدی برخورد می شود اظهار داشت: از همشهریان عزیز درخواست می شود در صورت اطلاع از هر گونه تخریب و تصرف اراضی ملی و تالابی مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت اطلاع داده تا در اسرع وقت نسبت به بررسی و ارائه به مراجع قضایی به منظور رفع تصرف اقدام شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا