آخرین خبرهااسلایدرخبر داغسیاسی

رییس شورای شهر لنگرود در نشست خبری: شهرداری و شورای شهر لنگرود از انتقاد های سازنده و منصفانه رسانه ها استقبال میکند

انتقاد های سازندهمجموعه شهرداری و شورای شهر لنگرود در دوره پنجم شورای اسلامی یکی از مجموعه های مدیریت شهری موفق استان گیلان بوده که همگان اعم از شهروندان و مسئولین عالی رتبه استانی هم از استاندار گیلان که به وضوح در افتتاحیه پروژه های هفته دولت امسال از عملکرد خوب این مجموعه ابراز رضایت مندی نمود تا تقدیر های مکرر و پی در پی مدیران کل استانداری از عملکرد این مجموعه و شخص مهندس رجایی، شهردار لنگرود به مناسبت های مختلف و مدیریت بهینه شهرداری و شورای شهر در بحران ها از جمله بحران کرونا، توسعه امور فرهنگی، اجتماعی و عمرانی را در پی داشته است و البته این تحسین و تقدیرها فقط مختص به مدیران استانی نبوده بلکه در همان روز افتتاحیه شاهد قدردانی دکتر محمد نژاد،نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی از مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر لنگرود نیز بودیم.

در میان افراد و اشخاص و کارشناسان امور فرهنگی عمرانی و شهری نیز در جای‌جای استان گیلان و لنگرود نیز همواره مجموعه شهری لنگرود در دوره پنجم شورا زبانزد خاص و عام است به طوری که وقتی تزلزل مدیریتی شهرداری و شورای شهر رشت در کش و قوس های اخیر دیده می شود یکی از صاحبان اندیشه و قلم استان که خود بومی شهر لنگرود هم نیستند طی انتقادی مقایسه ای وقتی می‌خواهد عملکرد ضعیف شهرداری و شورای شهر رشت را زیر سوال ببرد آنها را به الگو برداری از مجموعه شهرداری و شورای اسلامی لنگرود توصیه می‌کند و اینگونه تیتر میزند «شهرداری و شورای شهر رشت از شهرداری و شورای شهر لنگرود یاد بگیرد »
شاید یکی از علل موفقیت مجموعه شهری لنگرود در دوره اخیر شفاف‌سازی عملکردشان باشد اینکه تیم قوی روابط عمومی همواره با اصحاب رسانه و خبرنگاران جهت انعکاس عملکرد مدیریت شهری در تعامل هستند.
در راستای این سیاست‌ مهم و اطلاع‌رسانی عملکرد شورا و شهرداری، اعضای شورای شهر لنگرود اخیرا با اصحاب رسانه شهرستان نشستی برگزار نمود و در جهت شفاف سازی پاره ای از موضوعات به بیان عملکرد پرداخته شد.
به گزارش خبرنگار ما غلامرضا منصفی، رئیس شورای شهر لنگرود در جمع اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات شورای شهر برگزار شد با بیان اینکه رسانه چشم بینا و گوش شنوای هر جامعه به شمار می‌رود از انتقادهای سازنده و با انصاف رسانه ها استقبال نمود و گفت :مجموعه شهرداری و شورای شهر لنگرود از انتقاد ناراحت نمی شود اما انتقاد ها باید درست و اصولی باشند.

وی خاطرنشان کرد: در دوره اخیر شورای شهر لنگرود به جهت اطلاع رسانی عملکرد شورا و شهرداری همواره سعی نمودیم به همه سؤالات شهروندان و خبرنگاران از طریق رسانه‌های مکتوب و مجازی پاسخ دهیم.
رییس شورای شهر لنگرود در ادامه یادآور آورید: در طی سه سال اخیر همواره پذیرای انتقادها هم بوده و هستیم.
وی افزود: در هر کاری انتقادهایی هم وجود دارد و به تبع نسبت به عملکرد شهرداری و شورا نیز نقد است اما انتقاد نباید به معنای نادیده گرفتن عملکرد مثبت باشد و افکار عمومی شهر و شهروندان را نسبت به مجموعه شهری خدشه دار کند.
منصفی با بیان اینکه از انتقادهای سازنده و درست استقبال میکنیم خاطرنشان کرد: متاسفانه گاهی اوقات شاهد انتقادهای منصفانه ای نیستیم و در برخی از انتقادها به اصل کارها توجهی نمی‌شود و صرفاً موضوع کوچکی را درشت‌نمایی می‌کنند این در حالی است که با مطرح کردن موضوع موردنقد در جای خودش درصدد حل آن نیز بر خواهیم آمد.
وی سپس به بحث مدیریت بهینه بحران کرونا در شهر لنگرود از سوی مجموعه شهری لنگرود اشاره کرد و افزود:از همان روزهای اولیه شیوع ویروس کرونا مجموعه شهرداری و اعضای شورای شهر در قالب‌های مختلفی اقدام به کار و تلاش در شرح وظایف محوله کردند و سعی کردیم ز همه پتانسیلها به‌خوبی استفاده شود.
رییس شورای شهر لنگرود در ادامه سخنان به مدیریت فاضلاب شهری و جمع آوری اصولی آبهای سطحی شهر لنگرود در دوره اخیر پرداخت و تصریح کرد: در گذشته به باد داریم که با یک بارندگی کوچک لنگرود خبرساز میشد و کل شهر دچار آب‌گرفتگی شدید و رفت‌وآمدها مختل می‌شد که با با لوله‌گذاری در خیابان اصلی شهر جهت هدایت آب‌های سطحی این مشکل حل‌شده و دیگر شاهد آبگرفتگی در برخی از کوچه هایی همچون هلال احمر و دکتر طلوعی و خبابان امام خمینی (ره) نیستیم اما این کار بزرگ مورد توجه کسی قرار نگرفته است.
منصفی همچنین به بیان عملکرد شهرداری و شورای شهر لنگرود در خصوص آسفالت کوچه ها و خیابان‌ها و معابر شهری اشاره کرد و افزود: در سه سال اخیر بالغ بر ۳۰میلیارد تومان آسفالت با کیفیت در سطح محلات ، خیابان‌ها و کوچه‌های لنگرود صورت گرفته است و این در حالی است که کشور با مشکل اقتصادی مواجه بوده و حتی برخی از شهرهای هم‌جوار هم به‌خوبی نتوانسته آمد خیابان‌های اصلی شهر خود را آسفالت نمایند.

وی با بیان اینکه شهرداری لنگرود چندین کیلومتر لایروبی فاضلاب‌های شهری در کوچه‌ها در سال گذشته و امسال انجام شد، افزود: لایروبی فاضلاب‌ها با هماهنگی اداره آبفا و شهرداری در راستای تبصره ماده ۳ و قرارداد با پیمانکاری از ارومیه که دستگاه‌های مختص این کار را داشت انجام شد.
وی همچنین به لایروبی رودخانه بزرگ شهر اشاره نمود و تصریح کرد: در همین دوره شاهد لایروبی رودخانه شهر با بهترین دستگاه‌ها و تجهیزات هستیم .
وی در خصوص تخلیه گل و لای بستر رودخانه افزود: بخشی از گل‌ولای برداشت‌شده از بستر رودخانه شهر در خیابان شورا که در طرح تفضیلی به‌عنوان پیاده راه مشخص‌شده تخلیه و برای زیرسازی استفاده می‌شود و بخشی دیگر نیز در جایگاه موقت زباله به‌صورت موقت تخلیه‌شده و این به معنای این نیست که تالاب در حال پر کردن است.
رئیس شورای شهر لنگرود خاطرنشان کرد: از گل‌ولای برداشت‌شده از بستر رودخانه که در جایگاه زباله دپو شده بر روی کامیون‌هایی که زباله‌ها را به آلمان لنگه منتقل می‌کنند استفاده می‌شود و روی زباله‌های داخل کامیون ریخته می‌شود، گفت: امیدواریم با ساخت کارخانه کمپوست شاهد کاهش این مشکلات در زمینه پسماند و زباله باشیم که چندی پیش مناقصه برای خرید دستگاه نیز انجام شد.
منصفی در ادامه به بهسازی پیاده‌روهای شهر لنگرود در دوره اخیر اشاره کرد و گفت: : یکی از دغدغه‌های شورای شهر در این دوره اتمام کارهای مانده از دوره قبل مدیریت شهری بود که تاکنون بخش زیادی از کارهای بر زمین‌مانده انجام شد.
وی با بیان اینکه یکی از تصمیمات اولیه اعضای شورای شهر در آغاز کار این دوره انتخاب شهردار جوان و باانگیزه بود تا کارها و مصوبات شهری به‌خوبی انجام شود، خاطرنشان کرد: برخی از اعضای فعلی شورای شهر لنگرود سابقه چند دوره حضور در شورای شهر را دارند و شهروندان نیز به خاطر دارند که باوجود شهردارانی بانام‌های بزرگ حتی میادین اصلی شهر چهره نامناسبی داشت و مشکلات زیادی انباشته‌شده بود ولی امروز شاهد به اتمام رسیدن کارهای نیمه‌تمام گذشته و آغاز فعالیت پروژه‌های جدید هستیم.
رئیس شورای شهر لنگرود در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا علیه شهردار و نائب رئیس شورای شهر از سوی پیمانکاران اقامه دعوی شده است یا خیر؟، گفت: اخیراً یک اوراق قضایی توسط برخی شهروندان در فضای مجازی منتشر شد که مربوط به عدم صلاحیت بررسی پرونده توسط دادگاه از اشخاص مطرح‌شده که برخی افراد حقیقی و حقوقی به‌عنوان مطلع فراخوانده شده‌اند.

منصفی با بیان اینکه به نظر می‌رسد انگیزه انتشار این موضوع صرفاً تائید طرح شکایت نبوده، تصریح کرد: امیدواریم سؤال افراد به‌دوراز هرگونه غرض‌ورزی و صرفاً جهت تنویر ذهن خود و یا شهروندان بوده باشد ولی آنچه مسلم بوده تظلم خواهی و دادخواهی حق مسلم همه شهروندان می‌باشد، ولی قبل از اثبات قطعی اتهام، پخش و یا انتشار اسامی متهمین به‌دوراز اخلاق اجتماعی و مقررات قانونی و شرعی و حقوق شهروندی است.
رئیس شورای شهر لنگرود با بیان اینکه برخی از منتشرکنندگان برگه دعوی قضایی، قرار عدم صلاحیت، کل مفاد قرار صادره را انتشار نداد، افزود: ناشر با انتشار قسمتی از آن، سهواً یا عالما نخواسته، اظهارنظر قضایی بازپرس را منتشر کند.
وی با بیان اینکه بازپرس در برگه دعوی دستور عدم صلاحیت بررسی پرونده با دستور “صرف‌نظر از صحت‌وسقم شکایت و گزارش، به دلیل عدم صلاحیت اقدام به صدور قرار قضایی به شایستگی دادسرای مرکزی استان نموده است” را داده، تصریح کرد: وظیفه دادگاه پیگیری شکایت‌های مطرح‌شده و شکایت به معنای حکم و محکومیت متشاکی نیست و ظاهراً برخی از منتشرکنندگان برگه دعوی بدون از انصاف، عدالت و توجه به اصل قانون و موضوع قصد برهم زدن فضای شهری را داشتند.
منصفی با بیان اینکه ممکن است در طول فعالیت شهردار و اعضای شورای شهر شکایت‌های زیادی از شخصیت‌های حقیقی و حقوقی مطرح شود، گفت: شکایت از هر شخصیت حقیقی یا حقوقی و مسؤول به معنای محکومیت آن مسوول یا فرد نیست و رأی نهایی توسط دادگاه باید صادر شود و انتشار برگه شکایت بدون حکم نهایی بی‌عدالتی و به‌ دوراز انصاف است.
در ادامه این نشست فریدون امین، سخنگوی شورای شهر لنگرود نیز افزود: رسانه‌ها و خبرنگاران انتظار داریم که عملکردها را به‌درستی و دقیق اطلاع‌رسانی نمایند
وی خاطرنشان کرد: در طول عمر شورای شهر اخیر سعی کردیم تا هر مشکلی که از سوی شهروندان مطرح می‌شود پیگیری و اقدامات لازم صورت گیرد و در زمینه اطلاع‌رسانی مشکلات مردم نیز رسانه‌ها همواره کمک‌حال شهرداری و شورا بودند.

فرامرز حسن دوست ,نائب رئیس شورای شهر لنگرود نیز با بیان اینکه هر مجموعه‌ای دارای محاسن و معایبی است، اظهار کرد: شورای شهر نیز خارج از محدوده نیست و قاعدتاً مشکلات و نقدهایی نیز بر آن وارد است اما کارهای خوبی نیز برای شهر و شهروندان صورت گرفته و دور از انصاف است که کارهای خوب شورا نادیده گرفته شود و برخی از مشکلات بزرگنمایی گردد.
لیلا ابچیان نیز با بیان داشت: درب شورا ی شهر لنگرود بر روی همه شهروندان باز است.
وی یاد آور شد: در سال آخر فعالیت این دوره شورا قرار داریم و همواره خود را موظف به پاسخگویی دانستیم و تلاش شد تا با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود اقداماتی انجام شود.
بهمن کامکار نیز افزود: : رفع برخی از مشکلات شهر در حیطه اختیارات شورا و شهرداری نیست اما در این زمینه نیز تلاش کردیم با هماهنگی بین دستگاه‌های دیگر، مشکلات مردم را حل نماییم.
اعظم سیگارودی، عضو دیگر شورای شهر لنگرود نیز بیان داشت: در هیچ کجا نمی‌توان رضایت ۱۰۰ درصدی ارباب‌رجوع را به خاطر متفاوت بودن تفکرها مشاهده : شورا و شهرداری نیز از این قاعده مستثنا نیست و هر زمان که شهروند یا خبرنگاری که نقد یا پیشنهادی داشت با شوق پذیرا بودیم و درصدد حل مشکلات حرکت کردیم.
گزارش:زهرا رگان

/رایان خبر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا