آخرین خبرهااسلایدرخبر داغفرهنگی و هنری

توصیه علی نصیریان به بازیگران نوجوانی که در ونیز درخشیدند

علی نصیریانعلی نصیریان، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون تحسین بازی روح الله زمانی در فیلم سینمایی خورشید می‌گوید: جوانان ما، حتی در سنین بسیار پایین هم برخوردار از استعدادهای خوب و درخشان هستند که اگر فرصتی فراهم شود خودشان را نشان می‌دهند.

«خورشید» طلوع دوباره مجید مجیدی در سینمای خودش است. یادآور روزهای خوب مجیدی که با زلالی و خلوص دنیای کودکانه آمیخته است. مجید مجیدی و نیما جاویدی در مقام نویسنده بخوبی توانسته‌اند تعارضات، التهابات و رؤیاپردازی دوران نوجوانی را در پس داستان به تصویر بکشند و روح‌الله زمانی این مفاهیم را در بازی خود متجلی کند. او توانست استعداد فطری و غریزی‌اش را بروز بدهد و در مقابل دو بازیگر قدرتمند دو نسل بازیگری یعنی علی نصیریان و جواد عزتی که جایگاه تثبیت شده‌ای دارند، بدرخشد. چه بسا همین بازیگران حرفه‌ای در هدایت بازی او کمک‌کننده بودند.

با این همه بازی کردن مقابل اسطوره‌ای مثل علی نصیریان_ اگر چه در دو سه سکانس_ برای یک کودک نابازیگر کار سختی است. نصیریان اما با تحسین بازی روح الله زمانی می‌گوید: «این بچه نشان داد که برخوردار از چه استعدادی است. جوانان ما، حتی در سنین بسیار پایین هم برخوردار از استعدادهای خوب و درخشان هستند که اگر فرصتی فراهم شود خودشان را نشان می‌دهند. البته این درخشش استعدادها به دوره خاصی محدود نمی‌شود و در هر زمانی با استعدادها و بازیگران خلاقی طرف هستیم

او در ادامه می‌افزاید: «تعدادی از بازیگران فیلم به واقع کودک کار بودند. جالب است که حتی در بین این بچه‌ها چنین استعدادهای نابی پیدا می‌شود. اگر همان طور که برای این دو کودک در فیلم آقای مجیدی فرصت فراهم شد برای دیگر کودکان کار هم شرایط فراهم شود به طور قطع با استعدادهای تازه‌ای در حوزه‌های مختلف روبرو خواهیم شد. این دو کودک کار، امروز به جایگاهی دست پیدا کرده‌اند که از سوی مجامع بین‌المللی سینمایی با تشویق و تحسین روبرو شدند.»

علی نصیریان به عنوان پیشکسوت این حوزه با خطاب قرار دادن این دو بازیگر نوجوان می‌گوید: «توصیه‌ام این است که یادشان باشد غره به جایزه و اسم و رسم نشوند. اگر برای کارهای دیگری دعوت شدند و امکانات مالی بیشتری در اختیار گرفتند به انحراف کشیده نشوند. خیلی مهم است که تلاش کنند ظرفیت تغییر شرایط را داشته باشند، کار سینما، این تشویق‌ها و تمجیدها ظرفیت زیادی طلب می‌کند».

او تأکید می‌کند: «روح الله و شمیلای عزیز بدانید که این اتفاقات برای ابد نیست، در دوره‌ای کاری کرده‌اید که بابت آن تشویق شده‌اید. این کوشش باید تداوم داشته باشد و از همه مهمتر حواستان باشد به انحراف نروید، خودتان را سالم نگه دارید و با عشق به هنر و فرهنگ مملکت به راه خود ادامه بدهید. گرفتار شهرت نشوید و سر از جایی که نباید درآورید. بدانید که هنر بازیگری جایی تمام نمی‌شود، هیچ بازیگری، در هیچ سطح و شهرتی نمی‌تواند مدعی شود که به استادی تمام رسیده است. هیچ بازیگری با یک، دو یا حتی ده‌ها جایزه نمی‌تواند به انتهای کار هنر برسد، راهیست راه عشق که هیچش کناره نیست. هنر هرگز پایانی ندارد و هیچ هنرمندی نمی‌تواند حتی تا واپسین روزهای کار حرفه‌ای خود به انتهای این راه برسد. کسی که اینگونه فکر نکند همان ابتدای راه تمام می‌شود.»

نصیریان در پایان گفت: راه باز است منتهی حواس‌تان را جمع کنید، مراقب خود و هنرتان باشید. توصیه اول و آخرم این است که به خودتان غره نشوید و بدانید که تازه ابتدای راه هستید. در نهایت به روح‌الله، شمیلا، همه بچه‌های کودک فیلم، آقای مجیدی و عوامل ساخت فیلم این موفقیت را تبریک می‌گویم.»

/خبرآنلاین

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا