آخرین خبرهااقتصادیملی

افزایش افسارگسیخته قیمت خودرو شبیه معما شده است

تدبیرشرق/سید علی آقازاده امروز در رشت، با اشاره به نابسامانی بازار خودرو در کشور و افزایش افسارگسیخته قیمت خودرو، اظهار کرد: مقوله خودرو، خودروسازی و خودروسازان شرایط پیچیده‌ای در کشور دارند، بنابراین، می‌توان گفت که افزایش افسارگسیخته قیمت خودرو در کشور به شکل یک معما درآمده است.

وی با اشاره به هرج‌ومرج بازار خودرو و با گلایه از عدم نظارت دقیق دولت براین بازار، گفت: بازار آشفته و همراه با هرج‌ومرج خودرو را می‌توان به مافیای خودرو و عدم نظارت دقیق دولت نسبت داد البته در کنار آن نیز نوسانات ارز و برخی مشکلات دیگر هم مزید بر علت است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر تقویت مدیریت بازار خودرو و نظارت دقیق بر آن بیان کرد: ساماندهی بازار خودرو و جلوگیری از آشفتگی و هرج‌ومرج، نیازمند مدیریتی قوی و نظارتی دقیق است تا شاهد ثبات و آرامشی نسبی در این بازار باشیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به‌عکس منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر دپوی خودرو دریکی از استان‌ها تصریح کرد: این اولین محموله و پارکینگی نیست که شناسایی یا توقیف‌شده و از طرفی مافیای خودرو نیز از موضوعات مهم در این بازار بوده که بحث اشتغال، کارخانجات و مسائل ارزی را گروگان گرفته و به‌طور ناموجه و بعضاً باندی در تولید، مواد اولیه، قطعات و توزیع، اقدامات ناموفقی را انجام می‌دهند.

وی با تأکید بر پیگیری مجلس یازدهم برای جلوگیری از آشفتگی موجود در بازار خودرو گفت: باید دید مجلس جدید در این حوزه پیروز خواهد شد یا مافیا، باید دید که آیا منطق جلوی مافیا را خواهد گرفت تا حداقل جلوی اجحاف و سوءاستفاده از مردم و مصرف‌کنندگان گرفته شود یا نه.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا