آخرین خبرهااسلایدرخبر داغفرهنگی و هنری

اختتامیه جشنواره فیلم ونیز / احمد بهرامی برنده جایزه اصلی بخش افق‌ شد

جشنواره فیلم ونیزمراسم اختتامیه جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۰ در حالی برگزار می‌شود که فیلم «دشت خاموش» از ایران جایزه بهترین فیلم در بخش «افق‌ها» و بازیگر «خورشید» جایزه بهترین بازیگر جوان را از آن خود کردند. بهرامی که در مراسم حضور نداشت در ویدئویی جایزه خود را به مردم ایران که در شرایط تحریم به سختی زندگی می‌کنند، اهدا کرد. وی گفت: از آلبرتو باربا و همکارانش که با شجاعت این جشنواره را در این شرایط سخت برگزار کردند، تشکر می‌کنم.

مراسم اختتامیه جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۰ در حالی برگزار می‌شود که فیلم «دشت خاموش» از ایران جایزه بهترین فیلم در بخش «افق‌ها» و بازیگر «خورشید» جایزه بهترین بازیگر جوان را از آن خود کردند.

به گزارش تدبیرشرق, به نقل از وبسایت لا بیه‌نال، هفتاد و هفتمین فستیوال بین‌المللی فیلم «ونیز» از دقایقی پیش مراسم شب اختتامیه خود را آغاز کرد و ستاره‌ها و دست‌اندرکاران پروژه‌ها از ساعت ۸ و ۴۰ دقیقه به وقت ایران ورود به محل برگزاری را شروع کردند.

مراسم فرش قرمز بیش از یک ساعت ادامه داشت و پس از آن مراسم اهدای جوایز نهایی از ساعت ۲۱:۳۰ آغاز شد.

پس از اهدای جوایز، یک کنفرانس خبری برای اعضای هیات داوران به ریاست کیت بلانشت بازیگر استرالیایی و یک کنفرانس خبری برای فیلم‌های برنده برگزار می‌شود.

مجید مجیدی با فیلم «خورشید» نماینده سینمای ایران در میان ۱۸ فیلمی است که به بخش رقابتی ونیز امسال راه پیدا کرده‌اند و یکی از شانس‌های دریافت جایزه شیر طلایی است. این فیلم اوایل امروز جایزه فانوس جادویی بخش جنبی ونیز را از آن خود کرد. دقایقی قبل مجیدی به همراه جواد عزتی و دیگر عوامل فیلم «خورشید» از روی فرش قرمز عبور کردند.

در کنار «خورشید» دیگر فیلم‌هایی که در بخش رقابتی حضور دارند عبارتند از: مستند «شب» به کارگردان جیانفرانکو رزی سینماگر ایتالیایی، فیلم آمریکایی «دنیایی که در پیش است» ساخته مونا فست‌ولد، «در میان مردن» ساخته هلال بایداروف از آذربایجان، «نظم نو» ساخته میشل فرانکو مکزیکی، «رفقای عزیز!» ساخته آن دری کونچالوفسکی، فیلم هندی «مرید» به کارگردان چیتانا تامهانه، «کجا می‌روی، آیدا؟» اثر یاسمیلا ژبانیچ، «خواهران ماکالوسو» به کارگردان اما دانته، «عاشقان» ساخته نیکول گارسیا، «لیلا در حیفا» ساخته آموش گیتای، «و فردا تمام دنیا» ساخته جولیا وون هاینز، «زن یک جاسوس» ساخته کیوشی کوروساوا، «تکه‌هایی از یک زن» ساخته کورنل موندروشو، «خانم مارکس» ساخته سوزانا نیکیارلی، «پدرمان» اثر کلادیو نوچه، «دیگر هرگز برف نمی‌بارد» ساخته مالگورزاتا زوموفسکا و میکال انگلرت و «سرزمین آواره‌ها» ساخته کلویی ژائو.

دو فیلم «جنایت بی‌دقت» به کارگردانی شهرام مکری و «دشت خاموش» به کارگردانی احمد بهرامی هم دو نماینده سینمای ایران در بخش «افق‌ها» این جشنواره هستند.

در حال حاضر مراسم اهدای جوایز در جریان است.

در بخش «واقعیت‌های مجازی گسترش‌یافته» جایزه بهترین تجربه واقعیت مجازی به فیلم «در جستجوی پاندورا اکس» ساخته کیرا بنزینگ رسید. در این بخش جایزه «بهترین واقعیت مجازی» را فیلم «جلاد در خانه؛ یک تجربه تک کاربر» اثر میشل کرانوت و یوری کرانوت از آن خود کرد.

در ادامه جایزه «شیر آینده لوئیجی دی‌لورنتیس» برای بهترین فیلم اول به فیلم «گوش کن» ساخته آنا روشا دوسوزا اهدا شد.

بهترین فیلم در بخش «افق‌ها»؛ «دشت خاموش» از ایران

سپس نوبت به برگزیدگان بخش «افق‌ها» رسید. در این بخش احمد بهرامی با فیلم «دشت خاموش» به نمایندگی از سینمای ایران جایزه بهترین فیلم را از آن خود کرد.

بهرامی که در مراسم حضور نداشت در ویدئویی جایزه خود را به مردم ایران که در شرایط تحریم به سختی زندگی می‌کنند، اهدا کرد. وی گفت: از آلبرتو باربا و همکارانش که با شجاعت این جشنواره را در این شرایط سخت برگزار کردند، تشکر می‌کنم. ممنونم از دوست خوبم سعید بشیری تهیه کننده و مسعود امینی تیرانی فیلمبردار این اثر و همه همکارانم در ایران که در ساخت «دشت خاموش» در کنارم بودند. این جایزه را با افتخار به مردم سرزمینم ایران تقدیم می‌کنم که با وجود تحریم‌های سیاسی ناعادلانه روزگار سختی را سپری می‌کنند. ارزوی سلامتی، شادی و صلح برای مردم دنیا دارم.

دیگر برگزیدگان بخش «افق‌ها» عبارتند از؛ بهترین کارگردان لاو دیاز برای «Genus Pan»، بهترین فیلمنامه پیترو کاستلیتو برای «غارتگران»، بهترین بازیگر مرد یحیی محیانی برای «مردی که پوستش را فروخت» و بهترین بازیگر زن خانسا باتما برای فیلم «تماس زانکا» ساخته اسماعیل العراقی.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا