آخرین خبرهااسلایدرخبر داغفرهنگی و هنری

۷۱ اثر طبیعی گیلان ثبت ملی شد

اثر طبیعیمدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با اشاره به تعداد قابل‌توجهی آثار ملی ثبت‌شده گیلان در وزارت میراث و فرهنگی گفت: با تلاش‌های انجام‌شده گیلان ۷۱ اثر ملی ثبت‌شده در فهرست آثار ملی دارد و ۱۹ مورد دیگر هم آماده ‌‌ثبت شدن‌ است‌.

به گزارش تدبیرشرق، مسعود حلاج پور امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان گیلان دارای ظرفیت خوبی به لحاظ آثار میراث فرهنگی است، اظهار کرد: استان گیلان به لحاظ ویژگی‌هایی که دارد دارای مراکز طبیعی و فرهنگی بسیار خوبی است که تعدادی از آنان پس از طی مراحل اداری ثبت ملی شده و این روند ادامه دارد.

وی با اشاره ویژگی‌های طبیعی جنگل‌های هیرکانی در استان گیلان افزود: بر اساس اعلام کارشناسان بیشترین آثار طبیعی موجود در استان گیلان مربوط به آبشارهای استان است که در جنگل‌های هیرکانی قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از ارسال تعدادی از آبشارهای استان به وزارت میراث و فرهنگی برای ثبت ملی خبر داد و تصریح کرد: در چند روز گذشته آبشارهای سیاهمزگی، دودوزن، زمرد، دریابن ‌ناو، ریوو، لوشکی، شیله ‌وشت و همچنین باغ گیاه‌شناسی لاهیجان، اولین باغ چای ایرانی و غارهای دیارجان دو، بز طلا بویه، رز گردن، گنج‌خانه، کوه شاه معلم، درخت چنار کهن‌سال نذره دار ماسوله، درخت کهن‌سال کوه نمدار روستای سیاهدشت بن، درخت آزاد لگموج و دو رویشگاه گل‌گاوزبان جزو مهم‌ترین آبشارهای گیلان است که در تلاشیم هر چه سریع‌تر ثبت ملی شود.

حلاج پور با اشاره به تعداد قابل‌توجه آثار ملی ثبت‌شده گیلان در وزارت میراث و فرهنگی بیان کرد: با تلاش‌های انجام‌شده گیلان ۷۱ اثر ملی ثبت‌شده در فهرست آثار ملی دارد و ۱۹ مورد دیگر هم آماده ‌‌ثبت شدن‌ است‌.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا