آخرین خبرهااسلایدرخبر داغسیاسی

قرائت انالله‌واناالیه راجعون برای رشت/شهردار رشت استیضاح می‌شود

استیضاحدر جلسه علنی شورای شهر رشت با اشاره به وضعیت نامناسب شهرداری و شهر رشت در بخش‌های مختلف انالله‌واناالیه راجعون قرائت شد.

به گزارش تدبیرشرق، رئیس شورای اسلامی شهر رشت عصر امروز در یک‌صد و شصت و یکمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با اشاره به اینکه طرح سؤال از شهردار حق قانونی اعضای شورا است اظهار کرد: مباحثی که توسط اعضای شورا در قالب طرح سؤال خطاب به شهردار مطرح می‌شود در چهارچوب قانونی است و شهردار نیز باید پاسخ قانع‌کننده بدهد.

احمد رمضانپور با گرامی داشت سالروز ارتحال مرحوم طالقانی افزود: امام راحل این شخصیت را ابوذر زمان دانستند که نقش مؤثری در تحقق آرمان‌های انقلاب ایفا کردند.

بی‌توجهی شهردار رشت نسبت به زنگ خطرهای به صدا درآمده
عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با انتقاد از اینکه شهردار رشت نسبت به زنگ خطرهایی که به صدا درآمده بی‌توجه است، اظهار کرد: به‌طور یقین اتفاقاتی که پیرامون مشاور شهردار رشت رقم خورد طی هفته‌های آینده برای افراد دیگری نیز به گوش می‌رسد.

محمدحسن علیپور با انتقاد از اینکه چنین وقایعی به آبروی شورا لطمه می‌زند، افزود: از دستگاه‌های امنیتی و نظارتی پیرامون عملکرد شهردار رشت که ازنظر منتخبین مردم مخفی مانده است مساعدت می‌طلبیم

قرائت انا لله و انا الیه راجعون برای شهر رشت
یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با قرائت انا لله و انا الیه راجعون برای وضعیت فعلی شهر رشت اظهار کرد: مدیریت شهری رشت ، گویا در شهریور تابستان در خواب زمستانی به سر می‌برد که این‌همه مشکلات موجود در شهر را  مشاهده نمی‌کند و نسبت به آن بی‌توجه است.

 آرزوی مشاور شدن شهردار  رشت 
بهراد ذاکری با تأکید بر اینکه ناصر حاج محمدی روزی آرزوی مشاور شدن در شهرداری رشت را در ذهن می‌پروراند، افزود: کار به‌جایی رسیده که مراجعین برای ملاقات با شهردار رشت باید کد آسانسور وی را داشته باشند.

اعتقاد به استیضاح شهردار رشت دارم
وی با بیان اینکه به استیضاح ناصر حاج محمدی شهردار رشت اعتقاددارم، گفت: آن دسته از افرادی که حامی شهردار رشت هستند باید در دیدگاه مردم رشت به‌زودی پاسخگو باشند.

فتح هفت‌خان رستم برای رسیدن به شهردار رشت
ذاکری با مخاطب قرار دادن شهردار رشت بیان کرد: شهردار رشت چه‌کاری انجام داده که امروزه بر سر سفره مردم نشسته است و صاحب‌خانه باید برای رسیدن به وی هفت‌خان رستم را فتح کند.

سکوت شهردار رشت پیرامون شائبه‌های مالی مشاور شهردار
وی با انتقاد از سکوت شهردار رشت پیرامون شائبه‌های مالی مشاور شهردار و همدستانش گفت: مشاور شهردار فردی است که با انتخاب ۱۰۰ درصدی و بدون هیچ  درخواست و فشار بیرونی، مدت‌ها در اتاق شهردار و در کنارش بود.

مشاهده فساد در گوشه و کنار شهرداری رشت
عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه این روزها سؤالات فراوانی پیرامون فسادهایی که در گوشه و کنار مجموعه شهرداری رشت مشاهده می‌شود مطرح می‌کنند، اظهار کرد: تمامی یازده عضو شورای اسلامی رشت، بارها بابت فساد و مشکلاتی که در شهرداری رشت مشاهده می‌شود موارد را به شهردار رشت مکاتبه کردند و در حال حاضر از سربازان گمنام که در برخورد با این فساد قاطعانه ورود کرده‌اند تشکر می‌کنم.

همراهی تمامی دستگاه‌های نظارتی و حاکمیتی پیرامون تخلفات در شهرداری رشت
سید امیرحسین علوی با بیان اینکه برخی از شهروندان از اعضای شورا سؤال می‌کنند که چنانچه این مواردی که طی یک سال اخیر در شهرداری رشت به گوش می‌رسد توسط یک شهروند رشتی دریکی از شهرهای دیگر رقم می‌خورد چگونه با وی برخورد می‌کردند، افزود: از حوزه دادگستری و قوه قضائیه تقاضا دارم نسبت به  اتفاقات اخیر توجه بیشتری داشته باشند و برای برخورد صحیح با این تخلفات نیازمند همراهی تمامی دستگاه‌های نظارتی و حاکمیتی هستیم.

برخورد قاطع و کوبنده با فساد
وی با تأکید بر اینکه برخورد با فساد باید قاطع و کوبنده باشد، گفت: یک شهردار، فردی را از روز نخست فعالیت با خودش در تمامی  مباحث همراه کرده است و امروزه با وقوع چنین اتفاقاتی باید پاسخگو باشد.

عدم استفاده شهرداری رشت از اعتبارات ملی
علوی با انتقاد از عدم استفاده صحیح و به‌موقع شهرداری رشت از اعتبارات ملی تصریح کرد: وزارت کشور اعلام کرده که در صورت بهره‌مندی صحیح، شهرداری رشت از اعتبارات ملی بار دیگر مبلغ ۳۶ میلیارد تومان اعتبار به رشت اختصاص می‌دهد اما متأسفانه کار به‌جایی رسیده که در وزارت کشور به ما اعلام می‌کنند به چه علت، شهرداری رشت از اعتبارات ملی اختصاص‌یافته استفاده نمی‌کند.

خلف وعده شهردار رشت
وی با اشاره به اینکه شهردار رشت در جلسه گذشته به‌دروغ اعلام کرد که در زمان شروع فعالیتش نسبت به پرداخت حقوق معوقه  بهمن‌ماه سال گذشته اقدام کرده است، افزود: شهردار رشت دروغ به این بزرگی را در صحن شورا مطرح کرد و قرار بود بابت این ادعا مدارک و مستندات ارائه کند اما تاکنون از این بابت اقدامی نکرده است.

مشخص شدن ریشه‌های فساد در شهرداری رشت
عضو دیگر شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ریشه‌های فساد در شهرداری رشت باید مشخص شود، اظهار کرد: وقتی از شهردار رشت پیرامون تخلفات مشاور سؤال شد وی در پاسخ اعلام کرد که مشاور وی انشایی بوده است.

امضای صورت‌جلسات شهرداری توسط مشاور شهردار

حجت جذب با تأکید بر اینکه مشاور شهردار رشت صورت‌جلسات شهرداری را امضا می‌کرد، افزود: در شهرداری رشت اگر فردی در شهرداری قرار بود مدیر بشود باید در ابتدا با این مشاور نشستی برگزار می‌کرد و سپس درنهایت شهردار رشت نظرش را اعلام می‌کرد.

نادیده گرفتن ۶۷ میلیارد تومان اعتبار دولتی توسط شهردار رشت
وی با بیان اینکه شهردار رشت فقط فریاد می‌زند که مشغول فعالیت است، گفت: در دوران فعالیت سرپرستی شهرداری رشت چندین پارک در رشت کلنگ زده و یا افتتاح شد اما در دوران فعالیت ناصر حاج محمدی، پروژه‌ای در رشت به بهره‌برداری نرسید و شهردار رشت با نادیده گرفتن ۶۷ میلیارد تومان اعتبار دولتی، آسیب فراوانی به رشت تحمیل کرد.

شکایت عضو شورا از شهردار رشت
جذب با اشاره به اینکه به‌عنوان یک عضو شورا از شهردار رشت در حوزه‌های قضایی شکایت می‌کنم، بیان کرد: به نمایندگی از دیگر همکاران شورایی این مهم را در دستگاه قضا پیگیری می‌کنم.

با اعلام وصول استیضاح شهردار رشت، روز شنبه هفته آینده جلسه استیضاح ناصر حاج محمدی برگزار می‌شود.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا