آخرین خبرهااستان ها

افتتاح رسمی قطار پنج ستاره زندگی در مسیر رشت – مشهد

با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه؛

تدبیرشرق/عصر امروز قطار پنج ستاره زندگی شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و استاندار گیلان به طور رسمی به بهره‌برداری رسید.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه افتتاح قطار پنج ستاره با اشاره به سیاست‌های دولت در حوزه حمل‌ونقل ریلی در کشور اظهار کرد: توسعه ناوگان ریلی و توازن درست و عادلانه دو سیاست دولت در تمامی استان‌های کشور و گیلان است که این روند ادامه‌دار خواهد بود.

محمد باقر نوبخت با ابراز خرسندی از وضعیت شبکه حمل‌ونقل ریلی در کشور گفت: تاکنون ۱۰ هزار کیلومتر ریل‌گذاری در کشور انجام شده و یک‌هزار و ۹۰۰ کیلومتر هم تا پایان امسال به بهره‌برداری می رسد که بزرگ‌ترین آن ریل‌گذاری ۷۰۰ کیلومتر در بندر چابهار است.

وی وصل شدن گیلان به ناوگان حمل‌و‌نقل ریلی کشور را یک بخش از خدمات دولت دانست و افزود: وصل شدن و گسترش شبکه ریلی در ارومیه، دو خطه کردن شبکه ریلی زنجان و ریل‌گذاری به سمت سنندج از جمله خدمات مهم دولت در حوزه حمل‌و‌نقل ریلی است.

معاون رئیس جمهور با اذعان به اینکه در حوزه حمل‌ونقل ریلی در گیلان اقدامات بسیار خوبی انجام شده است، تصریح کرد: کمتر از دوسال از اتصال گیلان به شبکه ریلی می‌گذرد ولی در طی‌این‌مدت اقدامات خوبی از جمله کاهش فاصله مسافت به تهران، افتتاح قطار پنج ستاره زندگی صورت‌گرفته و به زودی دریای خزر از طریق شبکه ریلی به خلیج فارس متصل می‌شود.

نوبخت با اشاره به عزم جدی دولت در افتتاح پروژه‌های عمرانی و حمل‌و‌نقل جاده‌ای در کشور بیان کرد: در طول مدت، شدیدترین تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال شده است ولی دولت با عزم جدی به دنبال تکمیل پروژه‌های عمرانی و توسعه شبکه حمل‌ونقل ریلی است.

برای افتتاح قطار پنج ستاره زندگی ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است

مدیرعامل راه‌آهن کشور در این مراسم با بیان اینکه شبکه حمل‌ونقل ریلی کشور در این چند سال با توسعه بسیار خوبی مواجه شده است، اظهار کرد: دولت در طی این چند سال در راستای توسعه شبکه حمل‌و‌نقل ریلی در کشور کمک‌های بسیار زیادی انجام داده و این روند ادامه دارد.

سعید رسولی افتتاح قطار پنج ستاره در گیلان را یک خدمت ارزنده به مردم گیلان دانست و گفت: هر روز یک خدمت ارزنده از طرف دولت به مردم استان‌های مختلف ارائه می.شود که افتتاح این قطار هم یکی از این موارد است.

وی با تاکید بر وضعیت مناسب شبکه حمل‌و‌نقل ریلی در استان گیلان بیان کرد: علی‌رغم اینکه دو سال از وز شدن گیلان و شبکه حمل و نقل ریلی می‌گذرد ولی این استان در حوزه جابه‌جایی مسافر و حمل بارهای صنعتی و جذب آن وضعیت بسیار خوبی در بین استان‌های کشور دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اذعان به اینکه افتتاح قطار پنج ستاره زندگی در گیلان باعث سهولت در سفر مسافران به مشهد می‌شود، تصریح کرد: برای افتتاح این قطار ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده بود زیرا این قطار یکی از مدرن ترین قطارهای به کار گرفته شده در سطح کشور است.

به گزارش فارس، قطار پنج ستاره زندگی تنها واگن رستوران دو طبقه در شبکه ریلی کشور است که امروز از رشت به سمت مشهد مقدس حرکت کرده و دارای امکاناتی مانند کوپه‌های چهار تخته ویژه با سرویس‌های خواب بهداشتی وکیوم‌شده، پذیرایی توسط مهمان‌داران تحصیل‌کرده و مجرب، سیستم‌های صوتی و تصویری به صورت wifi و iptv، سرویس‌های بهداشتی ایرانی و فرنگی و امکان تنظیم دمای کوپه توسط مسافر، در سه سطح پذیرایی بر اساس انتخاب مسافران هنگام خرید بلیت است که قطعاً امکان سفر جذابی را برای مردمان دیار میرزا فراهم می‌کند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا