آخرین خبرهااجتماعیاسلایدرخبر داغ

موفقیت های مهارت آموزی به سربازان وظیفه مستلزم شناخت از نیازهای بازار کار است

مهارت آموزیمدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت : موفقیت های مهارت آموزی سربازان وظیفه مستلزم شناخت از نیازهای بازار کار است.

دکتر یونس رنجکش در سومین جلسه کمیته تخصصی راهبری مهارت آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه استان گیلان افزود : برنامه ریزی های مختلفی در سطح ملی با توجه به تفاهمنامه های همکاری بین ستاد مشترک نیروهای مسلح و دستگاههای اجرایی انجام شده است تا نیروهای وظیفه بتوانند منابع انسانی ماهر و توانمند برای رفع نیازهای بازار کار پس از فراغت از خدمت وظیفه باشند.
وی اظهار داشت : موفقیت در این طرح مستلزم آشناسازی سربازان وظیفه در کنار مهارت آموزی با چگونگی ورود به بازار های کار و نیاز های موجود در این بازار است.
وی اظهار داشت : تغییر نگاه این منابع انسانی به شرایط کار و بازار اشتغال و توجه به اتکای آنان به توانمندی های فردی و حرفه ای از مهمترین بسترهایی است که باید برنامه ریزی شود.
وی افزود : در جمع کادر وظیفه افراد با توانایی ها و توانمندی و تخصص هاو تحصیلات متنوع وجود دارند که از سرمایه های ملی به شمار می روند و باید بتوانیم از این سرمایه ها در راستای توسعه کشور و رفع چالش های اقتصادی و کار آفرینی و اشتغال با آموزش های موثر بهره وری صحیح داشته باشیم.
به گفته وی ، باید با ایجاد کافه کارافرینی ها حتی با امکانات سربازخانه ها و معرفی الگوهای موفق کار آفرینی و ایجاد فضا برای ایده پردازی در بین این نیروها استعدادهای آنان را شناخت ودر مسیر اشتغال و کار آفرینی قرار داد.
به گفته وی ، در استان گیلان با توجه به سیاست های وزارت کشور و مسوولیتی که بر عهده استانداری گیلان در هماهنگی با دستگاههای اجرایی و مراکز نظامی گذاشته شده است تلاش داریم تا نسبت به آموزش و هدایت این نیروهای اهتمام ویژه شود.
وی پرداخت تسهیلات و پشتیبانی های آموزشی و حمایت از طرح های اشتغالزایی و سرمایه گذاری با محوریت سربازان آموزش دیده دارای کارت پایان خدمت از جمله سیاست ها و برنامه های استانداری در این زمینه است .
وی افزود : در این جلسه ضمن ارائه گزارش اقدامات انجام گرفته پیشنهاداتی نیز برای فراهم سازی بسترهای آموزشی با محوریت دستگاههای اجرایی آموزش محور برای مهارت آموزی کادر وظیفه ارائه شد.

مهارت آموزی

مهارت آموزی

/تدبیرشرق

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا