آخرین خبرهااستان ها

انتقال نیرو از بخش بهداشتی درمانی به اداری ممنوع است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

تدبیرشرق/دکتر ارسلان سالاری امروز در نشست هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر ارائه خدمات مستمر و منظم از سوی کادر سلامت، اظهار کرد: مردم باید خدمات بهداشت و درمان را در سطح استان به‌صورت منظم و مستمر بر اساس حقوق مشخص خود دریافت کنند.

وی با بیان اینکه در تمامی مراکز درمانی و بیمارستانی پزشک کافی وجود دارد، افزود: علاوه بر پزشکان موجود در سطح مراکز درمانی، ۷۲ پزشک جدید جذب و به بیمارستان‌های سطح استان اعزام‌شده‌اند و بعید می‌دانیم با شروع به کار این عزیزان کمبود پزشک در سطح استان داشته باشیم.

مراکز بیمارستانی و درمانی باید ۲۴ ساعته خدمات ارائه کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر ارائه خدمات ۲۴ ساعته در مراکز درمانی استان، گفت: بیمارستان‌های استان علیرغم اینکه در نوبت صبح فعال هستند باید در نوبت عصر و شب نیز فعال بوده و پزشکان در مراکز بیمارستانی حضور داشته باشند و به مردم و بیماران خدمات مکفی ارائه کنند.

سالاری بر لزوم اشراف کامل رؤسای بیمارستان‌ها بر تمامی امور اداری، مالی و درمانی تأکید کرد و افزود: رئیس بیمارستان باید بر شیوه و به‌کارگیری نیروها، غذای بیماران، توزیع دارو، افزایش رضایت‌مندی بیماران و خانواده‌ها اشراف کامل داشته باشد و پیوسته مرکز درمانی و یا بیمارستان را پایش کند.

وی بر لزوم هماهنگی رؤسای بیمارستان‌های تابعه استان در خصوص پیگیری‌ها برای رفع کمبودهای زیرساختی در مراکز بیمارستانی تأکید کرد و گفت: برخی از رؤسای بیمارستان‌های استان به جهت رفع نواقص و کمبودها از ظرفیت‌های برون‌سازمانی بهره می‌گیرند که بسیار حائز اهمیت است اما لازم است قبل از این اقدام، به‌منظور هماهنگی بهتر و پرهیز از موازی کاری، با معاونین مربوطه دانشگاه هماهنگی‌های لازم صورت بگیرد.

خدمات تشخیص درمانی علاوه بر بیماران بستری باید به بیماران سراپایی نیز ارائه شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر اینکه بیمارستان نباید تنها یک ساختمان باشد بلکه باید فعال بوده و به مردم خدمات دهد، تصریح کرد: برخی از بیمارستان‌های استان به دلیل خدمات محدود به‌گونه‌ای پیش می‌روند که مردم حاضر نیستند برای چرخه درمان، خود را به آن‌ها بسپارند و سیر درمان خود را مستقیماً به بخش خصوصی و یا مطب‌ها می‌سپارند که این مهم باسیاست‌های خدمتی دانشگاه در تناقض است.

سالاری با بیان اینکه از ظرفیت آزمایشگاه‌ها، سونوگرافی،CT اسکن، رادیوگرافی و یا سایر تجهیزات تشخیصی پزشکی به‌صورت ۲۴ ساعته استفاده نمی‌شود، افزود: برخی از بیمارستان‌ها به بیماران سرپایی خدمات مذکور را ارائه نکرده و یا تنها این خدمات را به بیماران بستری محدود می‌کنند که باید این رویه کاملاً تغییر کرده و سیستم درمان کاملاً در اختیار مردم قرار بگیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به گلایه برخی از کادر درمان و همچنین بیماران نسبت به وسایل حفاظت شخصی و پزشکی، خاطرنشان کرد: در خصوص کمبود تجهیزات و ملزومات حفاظت فردی هم از سوی بیماران و هم از سوی برخی کادر پزشکی انتقادهایی شده که به نظر می‌رسد یا ملزومات کافی خریداری‌نشده و یا خریداری‌شده و بد مصرف می‌شود که باید نظارت بر این رویه نیز در سطح دانشگاه و واحدها تشدید شود.

گفتنی است در این نشست معاونین دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در خصوص چالش‌های حوزه سلامت در بخش‌های درمان، بهداشت، آموزش، غذا و دارو موضوعاتی را طرح و برای حل و رفع نواقص موجود پیشنهادهایی را ارائه کردند.

علاوه بر معاونین و مدیران ستادی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست هیئت‌رئیسه امروز، رؤسای بیمارستان‌های سراسر استان نیز به بیان نقاط قوت، مشکلات، دغدغه‌ها و چالش‌های زیرساختی در ابعاد مختلف بخش درمان و بیمارستانی پرداختند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا