آخرین خبرهااستان ها

حقوق کارگران دستاویز برخی امیال شخصی برای فشار آوردن به مدیریت شهری است

شهردار رشت مطرح کرد؛

تدبیرشرق/ناصر حاج محمدی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفدهم شهریور، مدیریت پسماند را یکی از مهمترین اولویت های شهرداری رشت عنوان کرد و افزود: برای مدیریت پسماند باید ابتدا تولید پسماند را کاهش دهیم.

شهردار رشت با اشاره به اینکه مدیریت پسماند باید از درب منازل آغاز شود افزود: مدیریت پسماند نیازمند فرهنگ سازی، آموزش و اطلاع رسانی برای خانوارها است.

وی از برنامه شهرداری رشت برای خریداری زباله خشک از درب منازل خبر داد وگفت: مطالعات این پروژه صورت گرفته وقرارداد با شرکت دانش بنیان منعقد شده و در حال آماده سازی برای اجرا است.

حاج محمدی در ادامه با اشاره به اینکه برای اجرای طرح خرید زباله از درب منازل نیازمند زیرساخت کیف پول الکترونیک هستیم مطرح کرد: مطابق قرارداد شرکت پیمانکار ۹ ماه زمان دارد تا زیرساخت مورد نظر را آماده کرده و تا کنون ۶۰-۷۰ درصد زیر ساخت لازم آماده شده است.

شهردار رشت تصریح کرد: برای اجرای پروژه مذکور باید ایستگاه هایی در ۵۵ محله رشت جانمایی شده، ماشین آلات مورد نیاز برای جمع آوری زباله از درب منازل تامین شود تا سپس وارد مرحله پردازش شود.

 حاج محمدی پروژه خریداری زباله از شهروندان را اقدامی جدید و برای نخستین بار در کشور دانست وابراز امیدواری کرد این طرح با موفقیت توسط شهرداری رشت اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: هدف ما این است بتوانیم بالاترین میزان درصد زباله خشک تولید شده در منازل را جمع آوری کنیم و به مشارکت شهروندان نیازمندیم.

وی با اشاره به جانمایی کیوسک های اطلاع رسانی برای دریافت زباله خشک بیان کرد: با اجرای طرح خرید زباله از درب منازل نیاز شهروندان به مراجعه به ایستگاه ها کاهش می یابد.

ر حاج محمدی شیوع ویروس کرونا را یکی از عوامل تاخیر در تامین زیرساخت های لازم برای اجرای طرح مذکور عنوان کرد و گفت: همچنین به علت شیوع ویروس کرونا خطوط تفکیک کارخانه کود آلی به مدت ۵ ماه با مکاتبه سازمان همیاری ها و شهرداری های کشور تعطیل بود.

شهردار رشت مسئله پسماند را یکی از مهمترین معضلات سه استان شمالی دانست و افزود: فرآیند جمع آوری، بازیافت و دفع بهداشتی زباله هزینه های زیادی را به شهرداری ها تحمیل می کند.

 حاج محمدی تاکید کرد: باید شهروندان عادت کنند زباله های تر وخشک خود را جدا کنند و شهرداری نیز موظف است فرهنگ سازی و آموزش های لازم را ارائه دهد.

شهردار رشت  همچنین به ضرورت همکاری و مشارکت سایر دستگاه ها و نهادهای فرهنگی برای مدیریت پسماند تاکید کرد و یادآور شد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت برای آگاهی و اطلاع شهروندان آموزش مدیریت پسماند را از ظریق چهره به چهره، انتشار بروشور و نصب بنر در دستور کار دارد.

شهردار رشت عنوان داشت: تکمیل دو خط ۲۵۰ تنی کارخانه کود آلی در دستور کار شهرداری بوده، با برگزاری مناقصه پیمانکار مورد نظر تعیین شده و همچنین دولت نیز ده میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آن درنظر گرفته است.

حاج محمدی همچنین با اشاره به سفر روز گذشته خود به اتفاق معاون هماهنگی وامور عمرانی استانداری گیلان به تهران گفت: جلسه ای در سازمان همیاری ها و شهرداری های کشور برگزار گردید و مبحث افزایش ظرفیت کارخانه کود آلی از ۵۰۰ تن به ۱۰۰۰ تن مورد بررسی قرار گرفت.

وی نقش مهم شهروندان در کاهش زباله را حائز اهمیت دانست و گفت: شهروندان بدانند زباله تنها یک دور ریز نیست و کاهش تولید زباله و تفکیک زباله های تر و خشک باعث کاهش هزینه های شهرداری شده و همچنین آسیب های زیست محیطی نیز کاهش می یابد.

شهردار رشت در ادامه در پاسخ به سوال آخرین وضعیت پرداخت حقوق کارگران شهرداری رشت گفت: مبحث پرداخت حقوق کارگران دستاویز برخی امیال شخصی و فشار آوردن به مدیریت شهری شده است.

حاج محمدی افزود: مطابق اخرین صورت وضعیت ارائه شده توسط شرکت های طرف پیمان، حقوق کارگران شهرداری پرداخت شده و هیچ گونه عقب ماندگی وجود ندارد.

وی اذعان داشت: مطابق قرارداد منعقد شده شرکت های طرف پیمان با شهرداری موظف هستند دو ماه زودتر توان پرداخت حقوق کارگران را داشته باشند.

شهردار رشت بیان کرد: هم اکنون در حال آماده سازی صورت وضعیت پرداخت حقوق مرداد هستیم ومطابق قرارداد شرکت های پیمان موظفند دو ماه جلوتر حقوق کارگران را پرداخت کنند بنابراین کسی از ما طلبکار نیست.

حاج محمدی تاکید کرد: از زمانی که مسئولیت شهرداری را برعهده گرفتم تمام سعی خود را کردم به وظیفه ام عمل کنم تا حتی یک روز حقوق کارکنان و کارگران عقب نیفتد وافرادی هستند برای رسیدن به خواسته های شخصی و برهم زدن نظم مدیریت شهری به این مسائل دامن می زنند.

وی با اشاره به اینکه تمام سعی ما این است که مطابق قرارداد عمل کنیم و حتی یک روز تاخیر در پرداخت حقوق کارگران نداریم گفت: صورت وضعیت ها در حوزه مالی موجود است و  اکنون تمام پرداختی ها تا پایان تیرماه انجام شده و شرکت های پیمانکار نیز موظفند دو ماه جلوتر حقوق کارگران را پرداخت کنند و بنابراین شهرداری رشت هیچ عقب ماندگی در پرداخت حقوق ندارد.

شهردار رشت خاطرنشان کرد: دست تمامی پاکبانان را می بوسم و از آن ها حمایت می کنم و تمام سعی ما این است در تامین منابع مالی طوری عمل کنیم حقوق کارگران عقب نیفتد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا