آخرین خبرهااسلایدرخبر داغعلم و تکنولوژی

«ربات زفیرا» در هند با کرونا مبارزه می‌کند+تصاویر

ربات زفیراربات هندی زفیرا در هند سلامت مشتریان فروشگاه‌ها را اسکن می‌کند و مواد ضد عفونی کننده را در فروشگاه‌های پارچه در هند توزیع می‌کند.

ویروس
به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، ویروس کرونا به افزایش محبوبیت روبات‌ها شده است. از ربات‌ها برای ضد عفونی کردن مناطق آلوده، اندازه گیری از راه دور علائم حیاتی بیماران، نظارت بر فاصله اجتماعی و موارد دیگر استفاده می‌شود. اکنون، هنگامی که کشور‌ها به آرامی شروع به بازگشت به شرایط عادی می‌کنند، مشاغل، انبار‌ها و مغازه‌ها در تلاشند بدانند که چگونه کارگران و مشتریان را در عین رعایت دستورالعمل‌های دولت و تلاش برای به حداکثر رساندن سود، حفظ کنند.

در هند، یک ربات به نام زفیرا در فروشگاه‌های پارچه یک شرکت استفاده می‌شود. این شرکت ربات زفیرا را که یک ربات فعال صوتی است و می‌تواند لباس‌های مختلف بپوشد، در تمام فروشگاه‌های پارچه‌ای خود در ایالت‌های جنوبی هند فعال کرده است. زفیرا تمام اقدامات احتیاطی لازم را برای جلوگیری از عفونت در بین افراد انجام می‌دهد. این ربات تمام مشتریانی که از مغازه بازدید می‌کنند را تحت نظر دارد.

کرونا
اگر افراد بدون ماسک و رعایت اقدامات فاصله اجتماعی وارد فروشگاه شوند، این ربات انسان نما که به هوش مصنوعی مجهز است، تذکر می‌دهد. این ربات درجه حرارت بدن را بررسی می‌کند و ضد عفونی کننده به بدن افراد می‌پاشد. این ربات چند منظوره سنجش تصویر هوشمند دارد و همچنین تعداد افرادی که به فروشگاه وارد می‌شوند را ردیابی می‌کند.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا