آخرین خبرهااسلایدرخبر داغسیاسی

مالک ماشین‌سازی تبریز راهی زندان شد

ماشین‌سازی تبریزنماینده تبریز در مجلس گفت: سرانجام با مرارت‌های بسیار «مش قربانعلی» از مالکیت ماشین سازی خلع و به اتهام اخلال در نظام ارزی کشور راهی زندان شد.

به گزارش تدبیرشرق، احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه) پارلمان طی تذکری اظهار داشت: سرانجام با مرارت‌های بسیار مش قربانعلی از مالکیت ماشین سازی خلع و به اتهام اخلال در نظام ارزی کشور راهی زندان شد.

وی افزود: همچنین طرح سناریوهای ناصواب و واگذاری که مسبب اصلی آشفتگی امروز واحدهایی چون کشت و صنعت مغان، ماشین‌سازی و هپکو و بسیاری از واحدهای مهم بود راهی زندان شد و رئیس قوه قضائیه اخیرا دستور رسیدگی به پرونده‌های وی را صادر کرد که تسریع در این موضوع ضروری است.

نماینده مردم تبریز در مجلس با یادآوری اینکه بیش از 8 ماه است که سازمان خصوصی سازی اعاده ماشین‌سازی به هیدرو را ابلاغ کرده، گفت: سرانجام ماه گذشته هیأت عامل هیدرو در کارخانه ماشین‌سازی حاضر شد و اعمال مالکیت هیدرو را کلید زد، با وجود این همچنان مدیران صندوق بازنشستگی که کاتالیزور واگذاری ظالمانه این شرکت به مش قربانعلی بودند به مدیریت کاسبکارانه خود ادامه می‌دهند و سازمان تأمین اجتماعی به بهانه بدهی 30 میلیارد تومانی شرکت ماشین‌سازی مانع از انتقال سهام این شرکت به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران شده است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته آقای قره سید رومیانی معاون امور مجلس وزارت کار ادعا می کند که دولت در مورد تعلیق بدهی‌های ماشین‌سازی اخیرا مصوبه‌ای داشته اما ما از این مصوبه بی‌اطلاع هستیم و انتقال سهام این شرکت به این بهانه متوقف شده که این امر باعث عدم تمدید کارت بازرگانی این شرکت و اخلال در روند تولید آن شده است.

علیرضابیگی در تذکری به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار رفع سریع‌تر موانع موجود بر سر راه انتقال مالکیت این شرکت شد و گفت: با رفع مشکلات سدّ راه این شرکت در سال جهش تولید باید اجازه داد به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا