آخرین خبرهااستان ها

گیلان آماده آغاز سال تحصیلی است | دانش آموزان با ماسک وارد مدارس شوند

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان اعلام کرد:

تدبیرشرق/مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: همه مدارس استان با آغاز مراسم سال تحصیلی جدید، شنبه پانزدهم شهریور بازگشایی می شود و همه عوامل اجرایی و معلمان در مدارس حضور می یابند.

محمد رحمتی با بیان اینکه بسته به شرایط منطقه و شهرستان نوع حضور دانش آموزان در مدارس استان گیلان متفاوت است، اظهار داشت: در مناطق با تراکم دانش آموزی کم، دانش آموزان با رعایت پروتکل های بهداشتی شامل فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک حضور می یابند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان خاطر نشان کرد: در مناطق دارای تراکم دانش آموزی بالا با رعایت دستورالعمل ها و آیین نامه بازگشایی مدارس دانش آموزان به دو گروه تقسیم می شوند که آموزش های بخشی از دروس را به صورت حضوری و بخشی دیگر را به صورت غیرحضوری دریافت می کنند.

رحمتی اظهار داشت: با توجه به هماهنگی های به عمل آمده با مناطق مختلف آموزش و پرورش گیلان، انعطاف لازم در برنامه های درسی واحدهای آموزشی وجود دارد و دانش آموزان از فضای آموزش حضوری و غیرحضوری بهره مند می شوند.

وی با تاکید بر اینکه به خانواده ها توصیه می شود با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، فرزندان شان را راهی مدرسه کنند، اضافه کرد: برای اطلاع و اطمینان خاطر خانواده ها به همه مدیران مدارس توصیه کرده ایم برنامه های درسی را طوری طراحی کنند تا در فاصله زنگ تفریح حداقل دانش آموزان در حیاط مدرسه حضور یابند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به رونمایی از شبکه شاد “۲” اظهار  داشت: این شبکه دارای ظرفیت های خوبی است ضمن اینکه معلمان نیز آموزش های لازم را برای آموزش دانش آموزان از طریق شبکه شاد فرا گرفته اند.

در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ حدود ۴۰۰ هزار دانش آموز گیلانی وارد کلاس های درس می شوند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا