آخرین خبرهااستان ها

رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در واحدهای دانشگاه آزاد گیلان راه اندازی شود

استاندار گیلان در دیدار با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی؛

تدبیرشرق/استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت نقش آفرینی بیشتر دانشگاه آزاد اسلامی در اشتغال و تولید ثروت مطابق با اسناد بالادستی و سند آمایش سرزمینی استان گفت: لازم است رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در واحدهای دانشگاه آزاد گیلان راه اندازی شود.

ارسلان زارع صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به پیشینه درخشان علمی و فرهنگی گیلان اشاره کرد و گفت: گیلان در بسیاری از شاخص های مهم توسعه و پیشرفت کشور اعم از اجتماعی و فرهنگی، تاثیرگذار بوده و در تحولات سیاسی نیز نقش بسزایی ایفا کرده است.

وی با بیان اینکه گیلانیان در عرصه سازندگی و توسعه کشور در بسیاری از شاخص ها فراتر از سهم جمعیتی خود عمل کرده اند، ادامه داد: در حوزه آموزش نیز رشته های تحصیلی و مراکز آموزش عالی متعددی در استان شکل گرفته که فارغ التحصیلان آن در کشور رتبه هایی خوبی به خود اختصاص داده اند و در رقابت‌های علمی، المپیادی و جشنواره ها همواره جایگاه ممتازی کسب می کنند.

استاندار گیلان یادآور شد: از همان ابتدای شکل گیری دانشگاه آزاد اسلامی، شعبه های متعددی از آن در گستره شرق تا غرب گیلان فعال شد و در بسیاری از رشته‌های تحصیلی به تربیت دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی پرداخت.

وی با اشاره به تولید مقالات و انجام پژوهش های فناورانه از سوی دانشجویان و فارغ التحصیلان این دانشگاه در استان گفت: مطالبات مردم و مسئولان از دانشگاه آزاد بعنوان بزرگترین دانشگاه دنیا فراتر از کارکردهای امروز بوده و لازم است فعالیت های این دانشگاه به سمت دانشگاه های نسل ۳ و ۴ هدایت شود.

وی با تاکید بر ضرورت نقش آفرینی بیشتر دانشگاه آزاد اسلامی در اشتغال و تولید ثروت همسو با سیاست های اقتصاد مقاومتی و براساس اسناد بالادستی و سند آمایش سرزمینی گیلان خاطرنشان کرد: راه اندازی رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در واحدهای دانشگاه آزاد استان، امری لازم است و می توان از ظرفیت منطقه آزاد انزلی در این مسیر بهره گرفت.

وی ابراز امیدواری کرد با توجه به مراودات فرهنگی و ارتباطات خوب سیاسی و اقتصادی گیلان با کشورهای همسایه شمالی ، با راه اندازی رشته های پزشکی و پیراپزشکی در استان؛ طی مدت کوتاهی شاهد جهش علمی در این بخش باشیم.

استاندار گیلان به کیفیت آموزش دانشگاه آزاد در جریان شیوع ویروس کرونا نیز اشاره و اضافه کرد: با تلاش‌های صورت گرفته، شاهد حفظ کیفیت در امر آموزش در دانشگاه آزاد بودیم که قابل تقدیر است.

** آمادگی دانشگاه آزاد برای راه اندازی رشته‌های پزشکی، آموزش پرستاری، دامپزشکی و صنایع دستی در گیلان

محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد کشور نیز اظهار داشت: گیلان از استان های دارای پیشینه فرهنگی دیرینه است.

وی تفاوت دانشگاه آزاد با دیگر دانشگاه‌ها را در رویکرد و کارکرد آن دانست و گفت: دانشگاه آزاد جهت گیری های خود را متناسب با نیاز مردم در نقاط مختلف کشور تنظیم می کند.

طهرانچی از آمادگی دانشگاه آزاد برای ایجاد رشته های پزشکی، آموزش پرستاری ، دامپزشکی و صنایع دستی متناسب با زیست بوم منطقه در استان گیلان خبر داد .

وی خاطرنشان کرد: جایگاه رشته های پزشکی و پیراپزشکی در گیلان خالی است و باید این خلا پر شود.
وی راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری در گیلان را گامی در مسیر توسعه فعالیت‌های پژوهش محور و فناورانه در این استان دانست و گفت: باید مطالعات این بخش را به سمت و سوی اشتغال، مهارت آموزی و تولید ثروت سوق دهیم.

وی توسعه کیفی هوشمند در امر آموزش را از جمله اهدافی دانست که دانشگاه آزاد اسلامی به صورت جدی آن را دنبال می‌کند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا