آخرین خبرهااستان هااسلایدرتدبیر ورزشیخبر داغ

در جلسه شورای ورزش همگانی استان تأکید شد؛ استاندار گیلان: ورزش همگانی، به فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود

ورزش همگانیاستاندار گیلان با اشاره به نقش ورزش های همگانی در سلامت فردی و اجتماعی ، بر لزوم ارتقاء جایگاه آن در جامعه و نیز تبدیل شدن این ورزش به یک فرهنگ عمومی تأکید کرد.

به گزارش تدبیرشرق ؛ دکتر ارسلان زارع در جلسه شورای ورزش همگانی استان که با حضور جبار کوچکی‌نژاد یکی از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و مریم بخشی مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان در استانداری برگزار شد؛ با اشاره به اهمیت موضوع ورزش های همگانی در تمامی کشورهای جهان به ویژه کشورهای توسعه یافته تصریح کرد: این مهم از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید همواره مورد توجه قرار داشته ، چنانکه طی سال‌های اخیر شاهد رشد فزاینده ای در توسعه ورزش های همگانی هستیم.

وی به توجه برخی کشورها نسبت به ورزش های قهرمانی و حرفه ای اشاره کرد و افزود: ورزش های قهرمانی و حرفه ای موجب کسب افتخار ملی هستند اما به سبب نقش ورزش های همگانی در سلامت فردی و اجتماعی جامعه ، باید نسبت به ارتقاء جایگاه آن در کشور و نیز تبدیل آن به یک فرهنگ عمومی توجه شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه توسعه ورزش های همگانی و اشاعه فرهنگ ورزش عمومی از جمله سیاست های دولت تدبیر و امید است ، خاطرنشان کرد: در جلسه با فرمانداران و شهرداران بر لزوم توجه به ورزش همگانی و فراهم کردن زیرساخت های آن ، تاکید داشته و دارم.

دکتر زارع پیوند تندرستی و سلامت با توسعه را امری مهم خواند که نیازمند توجه و عزمی همگانی است.

وی با اشاره به اینکه برخی دستگاه های اجرایی از جمله آموزش و پرورش می توانند نقش اثرگذاری در روند توسعه ورزش همگانی داشته باشند ، افزود: استفاده از ظرفیت فضای مجازی و سامانه شاد برای ترویج فرهنگ ورزش باید مورد توجه قرار گیرد و لازم است در این خصوص سیاستی متناسب با پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا اتخاذ شود.

دکتر زارع تصریح کرد: امروز بی‌تحرکی و بیماری‌های ناشی از زندگی شهری، سلامت بسیاری از شهروندان را تهدید می‌کند از این‌رو باید از ظرفیت شرکت های دانش بنیان برای خلاقیت بخشی در انجام ورزش های همگانی متناسب با زندگی شهری و شرایط کرونایی بهره مند شد.

نماینده عالی دولت در گیلان یادآور شد: هر اندازه ورزش های همگانی را ضمن رعایت استانداردها به سمت و سوی تفریح سوق دهیم ، اشتیاق و مشارکت خانواده ها نیز در این بخش بیشتر  می شود.

جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه بر لزوم توجه به کشتی گیله مردی بعنوان ورزشی ریشه دار در استان و همچنین کمک به تیم سپیدرود رشت بعنوان تیم پرطرفدار گیلان تاکید کرد.

55555

66666

/برنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا