آخرین خبرها

نجات جان 2 زن توسط کارشناسان فوریتهای پزشکی چهارمحال وبختیاری

نجات جان 2 زن توسط کارشناسان فوریتهای پزشکی چهارمحال وبختیاری

استان‌ها > چهارمحال و بختیاری – ایرنا نوشت : مسوول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی چهارمحال و بختیاری از نجات جان 2 زن در این استان توسط کارشناسان اورژانس 115 استان خبر داد.

محسن ابراهیمی افزود: کارشناسان فوریتهای پزشکی اورژآنس 115 استان در 24 ساعت گذشته جان 2 خانم 23 ساله لردگانی و خانم 85 ساله هفشجانی را نجات دادند.
وی گفت: در یکی از این عملیاتها، هنگامی که بانوی 85 ساله هفشجانی بر اثر افزایش قندخون دچار کاهش سطح هوشیاری شده بود، کارشناسان فوریتهای پزشکی بر بالین بیمار حاضر و متوجه ایست قلبی و تنفسی بیمار شدند.
به گفته وی، کارشناسان اورژانس 115 استان در این عملیات اقدامات احیا قلبی و ریوی را آغاز کردند که پس از بازگشت سطح هوشیاری این بیمار را به بیمارستان هاجر شهرکرد منتقل کردند.
ابراهیمی اظهار کرد: در حادثه دیگر نیز کارشناسان فوریتهای پزشکی جان دختر 23 ساله لردگانی را نجات دادند.
وی گفت: در این عملیات همراهان بیمار با مراجعه حضوری به پایگاه 115 مرکزی لردگان اعلام کردند که خانم 23 ساله داخل ماشین دچار کاهش سطح هوشیاری و ایست قلبی و تنفسی شده است.
وی افزود: کارشناسان فوریتهای پزشکی با احیا قلبی و ریوی این دختر لردگانی، بیمار را به وسیله آمبولانس به بیمارستان شهدای لردگان منتقل کردند.
گفتنی است ،  هم اکنون 200 تکنسین فوریت های پزشکی در 43 پایگاه اورژانس شهری و جاده ای با 61 دستگاه آمبولانس در چهارمحال و بختیاری خدمات ارائه می کنند. .

46

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا