آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان: ۳۰ درصد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های گیلان مسافرند

بیماران کرونایی

۲۷۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های گیلان بستری هستند که حدود ۳۰ درصد از این بیماران مسافران هستند.

ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان  اعلام کرد: در ۶ هفته گذشته تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های گیلان از ۱۵۰ نفر به ۲۷۰ نفر افزایش یافته است که از این تعداد حدود ۳۰ درصد افرادی هستند که مسافرند.

ارسلان سالاری با بیان اینکه میانگین پذیرش بیماران در بیمارستان های گیلان بین ۶۰ تا ۷۰ درصد و میانگین ترخیص بیماران هم همین اندازه است، گفت: در دو هفته گذشته تعداد بیماران مبتلا به کرونا دراستان ثابت مانده است.
وی با انتقاد از مردم به دلیل رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی و ساده انگاری این مسئله حیاتی افزود: متاسفانه در گیلان حدود ۷۰درصد دستور العمل های بهداشتی رعایت می شود و این در حالیست که برای شکست کامل کرونا، باید این رقم به ۸۵ درصد برسد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین به کمبود ماسک در استان هم اشاره کرد و افزود: در تلاش هستیم با افزایش میزان تولید ماسک در استان و وارد کردن ماسک از استان های دیگر این کمبود جبران شود و مردم راحت تر به ماسک دسترسی داشته باشند.
ارسلان سالاری تصریح کرد: علاوه بر رفع کمبود ماسک در استان، در تلاشیم تا از طریق سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، برای گروه های آسیب پذیرهم، ماسک با قیمت و کیفیت مناسب تهیه کنیم

/حرف تازه

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا