آخرین خبرهااسلایدراقتصادیخبر داغ

قانون مالیات بر خانه‌های خالی در حال نهایی شدن

قانون مالیاتعضو کمیسیون اقتصادی مجلس از نهایی شدن قانون وضع مالیات بر خانه‌های خالی خبر داد و گفت: با تصویب قانون مالیات بر خانه‌های خالی، عرضه مسکن افزایش‌یافته و این بازار به تعادل خواهد رسید.

به گزارش تدبیرشرق, غلامرضا مرحبا امروزبا اشاره به اقدامات مجلس در ساماندهی مشکلات اقتصادی، اظهار کرد: کمیسیون اقتصادی روزهای پرکاری را پشت سر می‌گذارد و حتی در ایامی که مجلس در تعطیلات به سر می‌برد، مشغول بررسی و تلاش برای ساماندهی اوضاع اقتصادی است.

وی به استمرار تلاش کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص ساماندهی بازار مسکن اشاره کرد و افزود: دو فوریت طرح وضع مالیات بر خانه‌های خالی در مجلس مطرح و کلیات آن تصویب‌شده و قانون آن در حال نهایی شدن است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به احتکار در حوزه مسکن و لزوم برخورد تقنینی با آن، گفت: کسانیکه مازاد بر یک‌خانه دارند بنا بر قانون جدید باید مالیات بپردازند و این قانون موجب افزایش عرضه مسکن در بازار می‌شود.

نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه قانون وضع مالیات بر مسکن می‌تواند تعادلی را در بازار مسکن ایجاد کند، گفت: در برخی از شهرها ازجمله تهران افرادی حضور دارند که بالغ‌بر 50 و حتی 100 خانه خالی دارند به‌گونه‌ای که درب این خانه‌ها به روی مردم بسته است و به‌نوعی احتکار مسکن به‌شدت احساس می‌شود.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس یازدهم با بیان اینکه اکنون مجلس در حال تلاش برای ساماندهی بازار سرمایه است، افزود: طرح ساماندهی بازار سرمایه نیز در کمیسیون اقتصادی در حال بررسی است و به‌زودی در صحن مطرح می‌شود.

مرحبا همچنین به طرح پیشنهادی خود در خصوص ساماندهی ارز اشاره کرد و گفت: بررسی سیاست‌های ارزی و احصاء مشکلات و ارائه پیشنهاد‌ها تخصصی برای برون‌رفت از این چالش‌ها از اهدافی است که در ساماندهی ارز به آن خواهیم پرداخت.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا