آخرین خبرهااسلایدرخبر داغسیاسی

سالاری در دیدار با با رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه کشور: در بخش سلامت زیرساخت‌ها تا حد زیادی مستهلک و یا فرسوده است

سلامت زیرساخت‌هاسالاری با بیان اینکه زیرساخت‌های فعلی حوزه سلامت این استان در شأن مردم گیلان نیست، تصریح کرد: سیر توسعه‌یافتگی استان طی سال‌های اخیر در بخش‌های مختلف شگفتی‌آور بوده اما در بخش سلامت زیرساخت‌ها تا حد زیادی مستهلک و یا فرسوده است.

ارسلان سالاری، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به‌منظور پیگیری مصوبات سفر اخیر محمدباقر نوبخت، عضو هیأت امنای دانشگاه علوم پزشکی استان، با رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور و همچنین دکتر حمید پور اصغری، معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی این سازمان دیدار کرد.

سالاری در این دیدار ضمن تقدیر از حسن توجه مسوولان سازمان برنامه‌وبودجه کشور به نیازهای حوزه سلامت کشور، از مساعدت‌های پیشین این سازمان در جهت تقویت زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان گیلان تقدیر و تشکر کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین با برشمردن مجدد کاستی‌ها و کمبودهای حوزه سلامت استان، افزود: استان گیلان در ابعاد مختلف به هر دلیلی در بخش بهداشت، درمان، آموزش به‌ویژه زیرساخت‌های فیزیکی عقب‌مانده و تنها با مساعدت‌های ملی می‌تواند از بحران‌های حوزه سلامت رهایی یابد.

وی با اشاره به اذعان دکتر نوبخت، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور در خصوص عقب ماندگی‌های حوزه گیلان، خاطرنشان کرد: استان گیلان تنها متعلق به دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت این استان نیست، بلکه پیوسته میزبان میلیون‌ها  ایرانی از اقصا نقاط کشور است که علاوه بر استفاده از مناظر طبیعی و تفرجگاه های آن، از ظرفیت‌های بهداشتی و درمانی آن بهره‌مند می شوند.

سالاری با بیان اینکه زیرساخت‌های فعلی حوزه سلامت این استان در شأن مردم گیلان نیست، تصریح کرد: سیر توسعه‌یافتگی استان طی سال‌های اخیر در بخش‌های مختلف شگفتی‌آور بوده اما در بخش سلامت زیرساخت‌ها تا حد زیادی مستهلک و یا فرسوده است و علیرغم تلاش‌های صورت گرفته و در پی آن افزایش زیرساخت‌های حوزه سلامت و تجهیز مراکز بیمارستانی به تجهیزات پیشرفته پزشکی و سایر تجهیزات سرمایه‌ای، هنوز مردم احساس رضایت ندارند و می‌طلبد مسئولان ملی همچون گذشته به کمک استان بشتابند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه این دانشگاه طرح‌های عام‌المنفعه‌ای را در جهت خدمت به مردم در دست اجرا دارد که سرعت خوبی داشته و برخی‌ها برای تکمیل نیازمند تخصیص بودجه هستند، گفت: تکمیل آزمایشگاه مرکز دانشگاهی رازی، توسعه بخش ICU، تکمیل اورژانس تحت نظر سایت لاکان، خرید دستگاه‌های اکسیژن ساز، تکمیل و توسعه اورژانس بیمارستان‌ها و همچنین خرید ژنراتور و لنژری برای برخی از بیمارستان‌ها از جمله نیازمندی‌های ضروری استان هستند.

سالاری با اشاره به پروژه احداث بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی سایت لاکان رشت، گفت: این بیمارستان به جهت بهره‌برداری و اتمام، نیازمند تزریق بودجه است و می‌طلبد بخشی از منابع لازم در سال ۹۹ و مابقی آن در سال آینده به پروژه تخصیص پیدا کند.

وی با اشاره به پروژه‌های قابل‌افتتاح در هفته دولت و دهه فجر، افزود: چندین بیمارستان، کلینیک ویژه، مرکز جامع آزمون، طرح‌های توسعه بیمارستانی، توسعه بخش اورژانس و چندین طرح عام المنفعه دیگر در هفته دولت و دهه فجر قابلیت بهره‌برداری و افتتاح رسمی را در صورتیکه که منابع کافی از سوی سازمان برنامه‌وبودجه در اختیار داشته باشند را دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین پیگیر بودجه لازم برای احداث و تکمیل کلینیک‌های ویژه، تأمین منابع کافی و مورد نیاز به‌منظور تسویه‌حساب با پزشکان خانواده، خرید تجهیزات سرمایه‌ای ضروری بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی استان، تخصیص اعتبار برای خرید خوابگاه دانشجویی، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء و تأمین منابع لازم برای آغاز احداث پروژه‌های عمرانی حوزه سلامت گیلان از  رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور شد.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا