آخرین خبرهااسلایدرخبر داغسیاسی

تأکید بر دردسازی خبرنگاران در جامعه

دردسازی خبرنگارانامام‌جمعه رودسر با تأکید بر لزوم دردسازی خبرنگاران در جامعه گفت: متأسفانه یکی از اصلی‌ترین مشکل جامعه ما بی‌خیالی و بی‌دردی عده‌ای از مسؤولین جامعه است که در اغماء فرورفته‌اند گویی دچار سکته کاری شده‌اند

به گزارش تدبیرشرق، حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقی روحانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهرستان رودسر که در مسجد ملاامیرای این شهرستان برگزار شد با تبریک عید غدیر خم و روز خبرنگاران اظهار کرد: خبرنگاران برای تهیه اخبار از جنگ و حوادث مختلف شهدای زیادی مانند شهید صارمی تقدیم انقلاب کرده‌اند.

وی با اشاره به نام‌گذاری 17 مردادماه به‌عنوان روز خبرنگار افزود: این روز فرصت مناسبی را فراهم کرده تا فعالان عرصه خبر شهید صارمی و دیگر شهدای عرصه رسانه را الگوی کاری خود قرار دهند.

امام‌جمعه رودسر استقامت، شجاعت، روحیه جهادی و انقلابی را از ویژگی‌های یک خبرنگار دانست و گفت: یک خبرنگار نباید وام‌دار یک تفکر خاص باشد بلکه باید تلاش کند تا با بیان واقعیت‌ها برای روشنگری افراد جامعه تلاش کند.

وی با بیان اینکه یک خبرنگار نباید اسیر ثروت و قدرت باشد، تصریح کرد: یک خبرنگار می‌تواند گرایش سیاسی داشته باشد اما نباید سیاست زده باشد زیرا می‌تواند در انعکاس صحیح اخبار تأثیر بگذارد.

روحانی با تأکید بر لزوم دردسازی خبرنگاران در جامعه بیان کرد: متأسفانه یکی از اصلی‌ترین مشکل جامعه ما بی‌خیالی و بی‌دردی عده‌ای از مسؤولین جامعه است که در اغماء فرورفته‌اند گویی دچار سکته کاری شده‌اند و یک خبرنگار وظیفه دارد در انعکاس اخبار خود دردسازی کند تا این مسؤولین بیدار شوند تا مردم بیش از این متضرر نشوند.

وی خبرنگاران را دیده‌بانان نظام دانست و افزود: امروز دشمن برای ضربه زدن به ‌نظام و انقلاب تلاش می‌کند تا به طرق مختلف ناامیدی را در جامعه تزریق کند بنابراین یک خبرنگار باید بتواند با قلم خود به‌جای یاس و ترس، امید را به جامعه تزریق کند و با ناامیدی در زمین دشمن بازی نکند.

خطیب جمعه رودسر با اشاره به آغاز مرحله جدید رزمایش کمک مؤمنانه تحت عنوان احسان و تعاون در ایام غدیر، محرم و صفر تصریح کرد: در ایام سخت کرونایی شایسته است تا خیرین و افرادی که دارای تمکن مالی هستند به فکر افراد کم‌بضاعت و آسیب‌دیده از کرونا باشند و در حد توانایی همانند مرحله قبل جهادی وارد میدان شوند.

مذاکره علاج واقعی تحریم‌ها نیست

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم که در عرصه سیاسی راه مقابله با تحریم‌ها مذاکره با دشمن نیست، گفت: علاج واقعی تحریم‌ها تکیه‌بر توان‌های ملی، واردکردن جوانان به میدان و احیای ظرفیت‌های فراوان کشور است.

روحانی با اشاره به ادعای مذاکره آمریکایی‌ها بیان کرد: ادعای مذاکره گرفتن آمریکایی‌ها گرفتن توانایی‌های حیاتی ملت ایران است تا مردم ما به شعار استقلال در عرصه‌های مختلف دست نیابند.

وی با اشاره به ماه محرم و عزاداری‌های امام حسین (ع) تصریح کرد: همان‌طور که رهبر معظم دستور دادند عزاداری‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد زیرا حفظ جان در اسلام واجب و عزاداری سیدالشهدا موردعنایت ویژه است و بی‌توجهی به خط ترسیمی رهبری جایز نیست.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا