آخرین خبرهااسلایدرخبر داغسیاسی

آمریکا به دنبال موج‌سواری از انفجار بیروت است

انفجار بیروتامام‌جمعه لاهیجان با تأکید بر اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال موج‌سواری از انفجار بیروت است، تصریح کرد: شهر بیروت به دست جریان سیاسی رفیق و سعد حریری اداره می‌شود که هدفش به انزوا کشیدن بیروت و لبنان در سال‌های آینده است.

به گزارش تدبیرشرق، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جواد سلیمانی ظهر امروز در آئین نماز عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته این شهر با بیان اینکه ضعف کشورهای پیروی‌کننده از آمریکا نداشتن امیر المومنین و ولایت است، اظهار کرد: بعضی از کشورها به علت ترس از آمریکا بر روی کشتی‌های خود پرچم این رژیم تروریستی را نصب‌کرده و از این اقیانوس به آن اقیانوس می‌روند، چرا؟ چون در کشورمان یک امیر المومنین به‌مانند حضرت علی (ع) و ولایت ندارند که از آن پیروی کرده و همان مسیر را ادامه دهند.

وی جامعه بدون امام را شکننده دانست و گفت: جامعه‌ای که امام و ولی‌فقیه نداشته باشد بسیار آسیب‌پذیر و شکننده بوده و اراذل اوباش و استکبار به‌راحتی به آن نفوذ می‌کنند، به همین منظور یکی از دلایل مقاومت جمهوری اسلامی در برابر استکبار جهانی و رژیم تروریستی آمریکا داشتن یک ولی‌فقیه به‌مانند مقام معظم رهبری است.

امام‌جمعه لاهیجان با اذعان به اینکه انفجار بندر بیروت تمام جهان را در هاله‌ای از ابهام فروبرده است، بیان کرد: این انفجار شدیدترین انفجار تاریخ بعد از هیروشیما بوده و براثر انفجار انبار نیترات آمونیاک آن اتفاق مرگبار رخ داد که نتیجه‌اش منجر به مرگ و زخمی شدن صدها نفر و بی‌خانمان شدن ۳۰۰ هزار نفر در بیروت شد.

سلیمانی با تأکید بر اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال موج‌سواری از انفجار بیروت است، تصریح کرد: شهر بیروت به دست جریان سیاسی رفیق و سعد حریری اداره می‌شود که هدفش به انزوا کشیدن بیروت و لبنان در سال‌های آینده است ولی چند تا کشور به‌مانند آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال موج‌سواری از اتفاقات بیرون هستند تا دولت را مجبور به استعفا و حزب‌الله را منزوی کنند، هرچند ممکن است در این اتفاق توطئه‌ای در کار باشد.

وی با اشاره به ردپای رژیم صهیونیستی در انفجار بیروت افزود: رژیم صهیونیستی سعی دارد جریان مقاومت و حزب‌الله را در لبنان نابود کرده و یا به انزوا بکشاند لذا از مسؤولان، قوه قضائیه و دستگاه‌های اطلاعاتی لبنان درخواست داریم به دنبال مقصر اصلی این اتفاق گشته و از متهم کردن جریان‌های سیاسی دوری کنند.

امام‌جمعه لاهیجان اتفاق بیروت را یک هشدار به جمهوری اسلامی دانست و اظهار کرد: انفجار انبار نیترات بیروت باید برای ما درسی شود تا انبارهای مواد شیمیایی و پتروشیمی خود را ایمن‌سازی کنیم تا خدای‌نکرده این‌چنین اتفاقاتی در کشور خودمان نیفتد.

سلیمانی با تبریک روز خبرنگار خطاب به مسؤولان گفت: رسانه‌ها بیانگر مشکلات جامعه هستند زیرا رسانه از دل مردم خارج می‌شود لذا از مسؤولان درخواست دارم به اصحاب رسانه اعتماد کنند.

وی با گله‌مندی از وضعیت برق در شهرستان لاهیجان بیان کرد: شبکه‌های برق در روستاها و برخی از مناطق شهری لاهیجان مناسب نبوده و به‌شدت فرسوده است لذا از مدیرعامل برق استان درخواست به این شهرستان آمده و این مشکل را برطرف کند.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا