آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغسیاسی

خبرنگاری؛ شور و عشقی برای آگاهی بخشی به جامعه

روزخبرنگاربه گزارش تدبیرشرق؛ دکتر محمد ولی روزبهان، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان با صدور پیامی، هفدهم مردادماه روز گرامی داشت مقام خبرنگار را تبریک گفت، وی در این پیام خبرنگاری را شور و عشقی برای آگاهی بخشی به جامعه اعلام کرد. متن پیام از قرار ذیل است:

انسان دنیای امروز همواره جستجوگر اطلاعات و اخبار جدید درباره موضوعات متنوعی است که با تمام ابعاد زندگی فردی و جمعی آنان مرتبط است؛ از این جهت عصر کنونی را عصر ارتباط نامیده اند که در آن خبر به عنوان یک محصول ارتباطی تاثیر گذار و هدایت کننده افکار عمومی، مورد بهره برداری دولت ها، سازمان ها، احزاب، گروهها، اصناف و همه اقشار مردم قرار می گیرد. بر این اساس مراجع و منابع تهیه اخبار و اطلاعات هدف هدایت افکار عمومی و بهره برداری از آنها، همواره در مقام پاسخگویی به پرسشهای اذهان جستجوگر و نیازمند اخبار و اطلاعات هستند. چنین است که حرفه تهیه خبر و خبرنگاری در دنیای امروز اهمیت ویژه ای یافته است.

رسالت مهم خبرنگاری در کشور ما از ظرافت و حساسیت و دشواری های مضاعفی برخوردار است؛ زیرا ایران اسلامی در طول چهار دهه پس از انقلاب اسلامی همواره آماج اقسام تهاجم سیاسی و فرهنگی از طریق رسانه های دشمنان ایران و ایرانی بوده که با بکارگیری صدها رسانه صوتی و تصویری و فضای گسترده مجازی، همواره در پی تحریف واقعیات، دروغ پراکنی، اتهام زنی و القای ناامیدی و بی اعتمادی میان مردم ایران و حتی طرفداران انقلاب اسلامی در جهان بوده اند؛ لذا جامعه خبرنگاران ایران تمام تلاش و توان خود را در درجه اول مصروف خنثی کردن اقدامات مخرب دشمنان کشور کرده و از سوی دیگر وظیفه تهیه خبر و اطلاع رسانی به همه مردم ایران و تمامی ارکان و سازمان ها و نهادهای اجتماعی را برعهده دارند و این رسالت مهم اهمیت و نقش راهبردی شغل این قشر زحمتکش، نجیب و بی توقع را دو چندان می کند.

خبرنگاری را می توان شور و شوق و عشق مردان و زنانی عنوان کرد که تمام همّت و توان و عمر خود را صرف آگاهی بخشی به جامعه می کنند و بر این اساس می توان گفت خبرنگاری از بهترین مسیرهای خدمت به مردم و تاثیرگذاری بر از طریق آگاهی بخشی به جامعه است. خبرنگاران می‌توانند مرزبانان آزادی، عدالت و حقوق شهروندی باشند که ارکان اولیه توسعه را تشکیل می‌دهد.

هفده مرداد سالروز شهادت «محمود صارمی» برای قدردانی و پاسداشت زحمات خبرنگاران روز خبرنگار نامیده شده تا خبرنگاری چون او نمادی از خبرنگاران ایران اسلامی باشد که وظیفه مقدس و ارزشمند آگاهی بخشی ملت ایران را بر عهده دارند.

روزتان گرامی، قلم‌هایتان سبز و گامهایتان در مسیرآگاهی بخشی جان ها، استوار باد.

/مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا