آخرین خبرهااسلایدرخبر داغسیاسی

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر لاهیجان : یکی از چالشهای بزرگ شهرداری ها غرامت است

غرامتآرمان پوریاسری در نشست مشترک مدیریت شهری با نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل با بیان اینکه اکثر شهرداری با چالش بزرگی به نام غرامت دست و پنجه نرم می کنندو شهرداری لاهیجان نیز از مسئله مبری نیست ، افزود : از سالیان گذشته شهرداری لاهیجان میلیاردها تومان بابت حقوق مالکانه افرادی که زمین در مرکز شهر دارند و نوع کاربری ها آنها فضای سبز یا باغات است غرامت بدهکار شده است .

وی گفت : زمینهایی در برخی از نقاط شهر در مجاورت ساختمانها محصور شده است ولی استعلام نوع کاربری فضای سبز یا خدماتی از سوی شهرداری اعلام میگرد و شهروندان سرگردان می شوند و پس از مدت زمان قانونی تعیین شده ، به مراجع قضایی مراجعه و شهرداری را به میلیارها تومان خسارت محکوم می کنند که این موضوع مشکل بزرگی را برای شهروندان و شهرداری ایجاد کرده است . وی گفت : شهرداری باید تغییر کاربری یا غرامت پرداخت کند . اگر مجوز تغییر کاربری داده شود موجب نارضایتی شهروندان می گردد که چرا شهرداری فضای سبز رابه پارک تبدیل نکرده و مجوز تغییر کاربری را داده است و از سوی نهادهای قضایی و نظارتی مورد ایراد قرار می گیرد و از طرفی هم شهرداری توان پرداخت غرمتهای سنگین را ندارد . وی گفت : از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم با هماهنگی شورای تأمین برای این مشکل شهرداری ها چاره ای اندیشیده شود و راهکاری در نظر گرفته شود و اگر شهرداری قرار است غرامت اینگونه زمین ها را بپردازد لا اقل بودجه ای از سوی دولت تعیین شود و کمک حال شهردار های باشد .
رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر لاهیجان با مثبت ارزیابی کردن جلسات مشترک نماینده مجلس و مدیریت شهری، تعاملات در این زمینه را گامی موثر در راستای تسریع در حل معضلات‌شهری دانست و بر استمرار این نشست ها تأکید نمود.

@lahijan_shora

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا