آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

با حکم وزیر جهاد کشاورزی؛ علی درجانی جهاد استقلالی شد | جهاد کشاورزی گیلان در انتظار مدیر جدید؟

علی درجانیوزیر جهاد کشاورزی در احکام جداگانه ای، علی درجانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان را به عنوان عضو و رئیس هیات مدیره موسسه جهاد استقلال و رامین عرفانیان سلیم را به عنوان عضو هیات مدیره این موسسه به مدت ۲ سال منصوب کرد.

در حکمی از سوی کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی، علی اکبر غیرتی به عنوان مدیرعامل موسسه جهاد استقلال منصوب شد.

در بخشی از این حکم آمده است: به استناد صورتجلسه محمع عمومی عادی به طور فوق العاده مورخ ۹۹/۴/۳۱ موسسه جهاد استقلال به موجب این حکم به عنوان عضو موظف هیات مدیره و مدیرعامل موسسه مذکور به مدت ۲ سال منصوب شوید.

همچنین وزیر جهاد کشاورزی در احکام جداگانه ای، علی درجانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان را به عنوان عضو و رئیس هیات مدیره موسسه جهاد استقلال و رامین عرفانیان سلیم را به عنوان عضو هیات مدیره این موسسه به مدت ۲ سال منصوب کرد.

آشنایی با موسسه

موسسه جهاد استقلال در تاریخ ۱۳۶۵/۵/۱۹ تحت شماره ۳۱۵۱ به عنوان موسسه غیر انتفاعی جهاد استقلال بنیاد امور جانبازان و مستضعفان به ثبت رسیده و در تاریخ ۱۳۶۵/۵/۲۰ ضمن انعقاد عقد لازم صلح غیر معوض از طرف بنیاد به وزارت جهاد سازندگی پس از جاری شدن عقد صلح هبه شده است.

بر اساس قانون لایحه بندهای ۱۱ و ۱۲ به قانون فهرست نهادها و موسسات عمومی غیر دولتی مصوب ۱۳۷۶/۳/۱۱ مجلس شورای اسلامی، موسسه جهاد استقلال به عنوان نهاد و موسسه عمومی غیر دولتی شناخته شده و اساسنامه موسسه در تاریخ ۱۳۷۹/۲/۱۴ بر اساس تبصره ۲ بند ۱۲ قانون مذکور به تصویب هیات محترم وزیران رسیده است.

به موجب تبصره ذیل ماده ۳ اساسنامه، موسسه جهاد استقلال صرفا از طریق شرکتها و موسسات تابعه یا از طریق جلب یا قبول مشارکت با سایر اشخاص حقوقی یا با همکاری اشخاص حقیقی دیگر در راستای موضوع فعالیت موسسه اقدام می نماید و به موجب تبصره ۱ ذیل ماده ۴ اساسنامه، هیات مدیره موسسه به عنوان مجمع عمومی شرکتها و موسسات اتخاذ تصمیم می کند و ارکان آن به موجب ماده ۶ اساسنامه شامل مجمع عمومی، هیات مدیره، مدیر عامل و بازرسی قانونی می باشد.

به موجب ماده ۲ اساسنامه، موسسه جهاد استقلال دارای شخصیت حقوقی مستقل و استقلال مالی و اداری است که مطابق اساسنامه و قوانین و مقررات ناظر بر موسسات و نهادهای عمومی غیر دولتی اداره می شود.

موضوع فعالیت موسسه

۱- طراحی، احداث و اداره واحدهای صنعتی و تولیدی
۲- ارایه انواع خدمات مورد نیاز بخش کشاورزی و توسعه روستائی
۳- انجام امور فرهنگی، آموزشی و تحقیقاتی
۴- انجام فعالیتهای بازرگانی اعم از صادرات و واردات مربوط به موارد موضوع بندهای ۱ و ۲ این ماده

گفتنی است، هنوز خبری مبنی بر کنار رفتن درجانی از جهاد کشاورزی گیلان منتشر نشده است.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا