آخرین خبرهااسلایدرخبر داغسیاسی

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل: نحوه ورود اعضای شورا باید اصلاح شود/ نظارت درستی بر عملکرد شوراها نمی شود

اعضای شورانماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با تأکید بر لزوم توجه به نظارت دقیق بر انتخابات و عملکرد شورا گفت: متأسفانه در ورودی‌های شورا نظارتی وجود نداشته و بر عملکرد آن‌هم هیچ نظارتی نیست لذا اگر شرایط موجود تغییر نکرده است.

رسول فرخی  در جلسه مدیریت شهری لاهیجان در سالن اجتماعات شورا با بیان اینکه شورای اسلامی نقش مهمی در توسعه مدیریت شهری در کشور دارد، اظهار کرد: یکی از نیازهای مردم، توسعه و توجه به مدیریت شهری است و برای تحقق این امر شورای شهر نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری دارد.

وی با تأکید بر لزوم شناخت فرصت‌ها در پیشرفت مدیریت شهری در کشور گفت: کسی که مسؤولیت شورا و شهرداری یک شهر را بر عهده می‌گیرد ابتدا باید وضعیت موجود، ظرفیت‌ها، ویژگی‌ها و ضعف‌های آن شهر را شناسایی و نسبت به رفع آن اقدام کند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه لاهیجان دارای ظرفیت خوبی به لحاظ گردشگری و اقتصادی است، تصریح کرد: لاهیجان دارای شاخصه‌های فرهنگی بسیار خوبی بوده و اگر به این ویژگی‌های توجه شود و این شهرستان با رشد اقتصادی چشمگیری مواجه بوده و اشتغال بسیار زیادی ایجاد می‌شود.

فرخی لاهیجان را زیستگاه گردشگری گیلان دانست و افزود: داشتن شاخصه‌های مختلف در یک منطقه امکانات را به آن شهر می‌آورد لذا باید تلاش کنیم تا با استفاده از ظرفیت موجود امکانات لازم را به شهرستان لاهیجان منتقل کنیم.

وی با تأکید بر توجه به ایجاد توسعه پایدار در کشور و مدیریت شهری بیان کرد: در شرایط موجود اگر به سمت توسعه پایدار نرویم با مشکل مواجه می‌شویم و برای انجام این کار باید به آمایش سرزمینی، شناسایی ویژگی‌های شهرستان، وضعیت شناسی در حوزه‌های مختلف توجه شود.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در خانه ملت با بیان اینکه باید به آمایش سرزمینی در هر نقطه از استان گیلان توجه شود، گفت: هر منطقه از استان گیلان دارای شرایط زیست‌محیطی بسیار خوبی و با محصولات کشاورزی متنوع است که برای ایجاد توسعه پایدار باید به آن توجه شود.

فرخی با گله‌مندی از توزیع محدود متوازن شهری در لاهیجان بیان کرد: باید توازن را در لاهیجان به سمتی ببریم تا شکاف‌های موجود کاهش مواجه شود و در این مواقع نقش اعضا شورای شهر بسیار مهم و تأثیرگذار است.

وی اعضا شورای شهر را خاک‌ریز اول ارتباط مردم و مسؤولین معرفی کرد و تصریح کرد: وحدت و همدلی کلید موفقیت در مدیریت یک شهر بوده و اگر مسؤولین با یکدیگر در ارتباط نبوده و همدلی و وحدت خود را حفظ نکنند علیرغم تلاش‌های موجود هیچ موفقیتی در شهرستان ایجاد نمی‌شود لذا اولین درخواست بنده این دست اعضا شورا به‌دوراز بازی‌های سیاسی با وحدت مثل همیشه به توسعه لاهیجان کمک کنند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم توجه به نظارت دقیق بر انتخابات و عملکرد شورا افزود: متأسفانه در ورودی‌های شورا نظارتی وجود نداشته و بر عملکرد آن‌هم هیچ نظارتی نیست لذا اگر شرایط موجود تغییر نکرده و روند آزمون‌وخطا به همین منوال ادامه پیدا کند مردم به سمت درخواست انحلال شورا گام برمی‌دارند.

فرخی با تأکید بر لزوم اصلاح ورودی‌ها به شورا گفت: باید بر ورودی‌های شورا از طریق مختلف نظارت شود به همین دلیل دو نفر از نمایندگان، دو نفر از قوه قضائیه، دو نفر از شورای نگهبان و یک نفر از ریاست جمهوری باید بر ورودی‌های شورا نظارت دقیق کنند.

/گیل خبر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا