آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغسیاسی

آیت‌الله فلاحتی: دنیا محل گذر است

آیت‌الله فلاحتینماینده ولی‌فقیه در گیلان در دیدار با سید کاظم دلخوش، نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دنیا محل گذر است، گفت: صیانت درونی از خود، وظیفه هر فردی است زیرا دنیا مانند سنبله طلایی گندم که تبدیل به کاه می‌شود و باد آن را می‌برد، می‌گذرد.

به گزارش تدبیرشرق، آیت‌الله رسول فلاحتی پیش از ظهر امروز در دیدار با سید کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دنیا محل گذر است، اظهار کرد: صیانت درونی از خود، وظیفه هر فردی است زیرا دنیا مانند سنبله طلایی گندم که تبدیل به کاه می‌شود و باد آن را می‌برد، می‌گذرد.

وی خودشناسی را سبب شناخت جامعه پیرامونی خود عنوان کرد و افزود: خودشناسی موجب می‌شود که مردم را خوب بشناسیم.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه گیلان دارای عقب‌ماندگی‌های بسیار از گذشته است، تصریح کرد: استان گیلان نسبت به مناطق دیگر رشد نکرده بنابراین اگر همه مسئولان با همدیگر در راستای آبادانی استان تلاش کنند و جذب منابع داشته باشند به توسعه گیلان می‌رسیم.

فلاحتی به دو وظیفه تقنین و نظارت در سطح کلان و منطقه‌ای نمایندگان مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: عزل و نصب مدیران توسط نمایندگان مجلس امر موهومی است و نمایندگان در این زمینه می‌توانند به استاندار و مسئولان مربوطه مشاوره دهند.

وی با تأکید بر اینکه وجود نیروهای دارای دست‌پاک، چشم‌پاک، دارای فهم مدیریتی اجتماعی و فضل خاص در اجرای برنامه‌های توسعه‌ای استان مؤثر است، بیان کرد: نمایندگان گیلان در مجلس می‌توانند در کنار مسئولان نسبت به پیشبرد سامانه‌های اقتصادی استان تأثیرگذار باشند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه اگر طوری حرکت کنیم که احساس نشود مسؤولان استان در کنار همدیگر نیستند، افزود: یقین دارم اگر نمایندگان کنار همدیگر باشند، استاندار و متولیان امر به مشاوره‌های آن‌ها تمکین می‌کنند.

دشمنان بدانند از ولایت جدا نمی‌شویم

نماینده مردم شهرستان صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه به حضرت‌عالی ارادت دارم، اظهار کرد: جنابعالی بزرگ ما هستید و هیچ موقع سعی نکردیم از شما جدا شویم.

سید کاظم دلخوش مشروعیت نظام اسلامی طبق قانون اساسی را برگرفته از رهبری دانست و بیان کرد: اجازه نمی‌دهیم اطرافیان ما در کار حضرت‌عالی مداخله کنند و آنچه که قانون اساسی به بنده و شما داده، این است که سخنان خود را برای همدیگر بیان کنیم.

وی با بیان اینکه کسی که به دنبال اختلاف باشد حاشیه‌سازی می‌کند، تصریح کرد: خط قرمز ما مقام معظم رهبری بوده به‌گونه‌ای که نه یک گام جلوتر و نه یک گام عقب‌تر باشیم و این مرام خانوادگی ما است.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی گفت: بنده برای حضرت‌عالی احترام بسیاری قائل هستم و در شرایطی که طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری به وحدت نیاز داریم، امروز خدمت نماینده ولی‌فقیه در گیلان آمدیم که دیگران سوءاستفاده نکنند.

دلخوش با بیان اینکه از شهامتی که از حضرت‌عالی آموختیم و جرئت و شهامتی که مجلس به ما داده، باید برای حل مشکلات مردم استفاده کنیم، افزود: بنابراین امروز آمدم که ثابت کنم شمارا دوست دارم و دنبال تفرقه نیستم.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس افزود: آمده‌ام عرض ادب و ارادت کنم و بگویم شمارا دوست دارم تا دشمنان بدانند از ولایت جدا نمی‌شویم.

احمد دنیامالی، رئیس مجمع نمایندگان گیلان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه فرمایشات نماینده ولی‌فقیه در استان را به‌صورت تخصصی پیگیری کرده و از آن استفاده می‌کنیم، اظهار کرد: امروز خدمت حضرت‌عالی حضور پیدا کردیم تا از رهنمودها و تذکرات شما برای رشد و توسعه استان و مردم بهره بگیریم و در مسیری حرکت کنیم که رو به صلاح باشد.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا