آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور عنوان کرد؛ رتبه چهارم کشوری گیلان با احیاء ۳۵ واحد تملک شده در سال ۹۸

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور با اشاره به اینکه از دو هزار و ۴۴ واحد تملک شده کشور، ۶۵۴ واحد در سال ۹۸ احیاء شده ، گفت: گیلان با احیای ۳۵ واحد تملک شده در سال ۹۸ در رتبه چهارم کشوری قرار دارد.

 به گزارش تدبیرشرق ؛ دکتر بابک دین پرست در جلسه شورای اداری استان گیلان با اشاره به دشواری اخذ مجوز برای واحدهای تولیدی افزود: مجوزهای لازم را از رئیس جمهوری برای بازگشت واحدهای تولیدی تملک شده به چرخه تولید اخذ کردیم.

وی تصریح کرد: واحدهای تملک شده در گیلان نیز در سال ۹۷ ، ۳۵ درصد کاهش یافته و در سال ۹۸ به ۶۹ مورد از نظر واحدهای تملک شده  رسیده که این استان با احیای ۳۵ واحد تملک شده در سال ۹۸ رتبه چهارم در کشور را دارد.
دین پرست همچنین با اشاره به ابلاغ هفت تکلیف استان ها به واحدهای معدنی در گیلان تصریح کرد: از مجموع ۱۰ هزار و ۴۰۵ واحد ، ۱۰۸ واحد مربوط به معادن است که ۵۸ واحد فعال و ۵۱ واحد معدنی در استان گیلان غیر فعال است .
وی همچنین با اشاره به اهمیت فعال بودن واحدهای تولیدی و بیان اینکه وزارت کشور برای رفع مشکلات واحدها به عنوان وزارت خانه حاکمیتی کشور پیشگام شده  ، اظهار داشت: در یکسال گذشته مکاتبات بسیاری انجام داده ایم.
دین پرست با تاکید بر این که استفاده از سواحل حق تمامی ایرانیان است ، خاطر نشان کرد: تا آخرین روز پایان دولت دوازدهم  برای نیل به موارد هدفگذاری شده تلاش خواهیم کرد.
 وی با اشاره به جانفشانی های نیروهای مسلح در هشت سال جنگ تحمیلی که منجر به اقتدار کشور شد؛ اظهار داشت: اکنون نیز در جنگ اقتصادی بسر می بریم و باید با پشتکار بتوانیم بر موانع غلبه کنیم.
 معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به طرح آزاد سازی سواحل از تصرفات غیر قانونی گفت: با بررسی های انجام شده ؛  ۲۰ درصد سواحل استان های گیلان، مازندران و گلستان در تصرف دستگاه های دولتی است.
وی با بیان اینکه از  ۸۹۰ کیلومتر ، ۱۸۰ کیلومتر معادل ۲۰ درصد سواحل در اختیار دستگاه های یادشده است، افزود: برخی تصرفات اجتناب ناپذیر است و گمرک ، بندر ، نهادهای نظامی و انتظامی باید در سواحل مستقر باشند.
وی با اشاره به اینکه سازمان برنامه و بودجه اولین دستگاهی‌ست که عقب نشینی را انجام داد،  بیان کرد: همه دستگاه ها باید عقب نشینی کنند در غیر اینصورت باید مستندات خود را بیاورند.
 معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور با تأکید بر اینکه همه دستگاه‌ها باید تشریفات قانونی در این زمینه را رعایت کنند، بیان کرد: دستور رئیس جمهوری را برای برخورد با همه دستگاه‌ها در اختیار داریم، ماه گذشته نیز معاون رئیس جمهوری به همه دستگاه‌ها در این خصوص تاکید کرد.
وی خاطرنشان کرد: هیچ دستگاهی حق تصرف اراضی ساحلی را ندارد و حضور دستگاه‌ها در سواحل منوط به وجود قانون است در غیر این صورت باید عقب نشینی کنند.
دین پرست به وضعیت تالاب انزلی نیز اشاره و با بیان اینکه یکی از بهترین تالاب‌های جهان را داریم اما متأسفانه در معرض خشک شدن قرار دارد، تصریح کرد: اگر تیم مشترکی تحت عنوان شورای عالی توسعه گیلان تشکیل شود قطعاً نتیجه خوبی برای این استان به دنبال خواهد داشت.
معاون وزیر کشور خاطر نشان کرد: ۱۱۷ میلیارد تومان برای ساماندهی پسماند گیلان اختصاص یافته و با توجه به اینکه تنها سرسبزی گیلان مورد توجه قرار گرفته باید تمام مشکلات و مکاتبات مطرح شده را بررسی کنیم.
/برنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا