آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

پس از 8 سال وقفه ؛ تكثير فيل ماهي و ماهی سيبري در گیلان حدود 7 هزار قطعه بچه فیل ماهی و ماهی سیبری در مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان دریایی یوسف پور سیاهکل پرورش داده می شود.

تكثير فيل ماهي

به گزارش تدبیرشرق ؛ مدیر کل شیلات گیلان امروز گفت َ: پس از 8 سال  وقفه به دلیل مناسب نبودن ماهیان مولد و کمبود امکانات ، امسال از یک قطعه فیل ماهی پرورش یافته 2 کیلو 300 گرم تخم لقاح یافته  استحصال شده که بعد از طی مراحل انکوباسیون و تخم گشایی ،  25 هزار قطعه پیش لارو جمع آوری شد.

عظیم مدبری افزود : در حال حاضر حدود 7 هزار قطعه بچه ماهی خاویاری فیل ماهی و سیبری به وزن بیش از 15 گرم در مرکز بازسازی ذخایر ژنتیکی ماهیان خاویاری یوسف پور سیاهکل پرورش داده می شود.
وی با بیان اینکه این بچه ماهیان با غذای خشک تغذیه می شوند افزود : در این مرکز همچنین از یک قطعه ماهی سیبری بیش از نیم کیلوگرم تخم های لقاح یافته و حدود 20 هزار پیش لارو استحصال شد که در حال حاضر حدود3 هزار قطعه بچه ماهی سیبری با وزن بیش از 15 گرم پرورش داده می شود.
مدیر کل شیلات گیلان با اشاره به ارزش اقتصادی و ارز آوری ماهیان خاویاری ، گفت  : هرچند تولید بچه ماهی خاویاری با هدف رهاسازی در دریای خزر و بازسازی ذخایر طبیعی در ایران قدمت طولانی دارد اما پرورش ماهیان خاویاری با هدف تولید گوشت و خاویار حدود 2 دههاست که در کشورمان آغاز شده که این موجب کاهش صید ذخایر طبیعی دریای خزر می شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا